Küsimused mulle

13. juuni 2014

Putukad - mutukad

Nagu ma juba rääkisin varasemas postituses, siis peame siin metsade vahel oma kartult kaitsma metssigade eest. Iga aasta on sead põllu segi kündnud ja metsatagustel naabritel sel aastal juba laastamistööd seljataga. Meil on tänu minu eksabikaasale peaaegu kogu krundile aed ümber ehitatud. Ainult sissesõidutee on lahti ja loodan vaikselt, et nad seda mulku üles ei leia. Kui leiavad, siis loodan, et nad enam välja minna ei oska:D Siis on need sead minu:)) Tuleb ainult sügavkülmi juurde muretseda ja sitta see kartul siis. Peaasi, et liha on. See on muidugi nali, kuigi asi on naljast kaugel. Ma oleks üsna pettunud, kui üks hommik tõusen ja põld segi keeratud oleks.

Teine probleem on meil mardikatega. Igal aastal ikka on nad esindatud olnud. Ja üsna suurte kolletena ja juba paljuneda ka jõudnud. Sel aastal olen nobe ja käin üle päeva põllu läbi. Tänane saak oli tervelt üks mardikas. Eelnevatel päevadel on neli-viis näppu jäänud. Asi on kontrolli all momendil.


Et kartul ikka mahe oleks ja saaki ka saaks, siis selleks tarbeks ostsin täna POEST kanakakat. Jah, ostsin poest sitta. See on küll natuke vastuolus minu põhimõtetega, aga mugavus maksab ka midagi. Ei viitsi herefordi sitta korjama minna. Kanakaka on kraanulites ja hea mugav põllule visata. Teen seda vahetult enne kündmist, et väärt kraam mulda ilusasti saaks. Olen seda sitaostu nädal aega edasi lõkanud, sest rahast on ikka kahju ka. Ja jumal tänatud, sest täna oli just ekspromt kaubamajas kogu kaubale ale -20%. Suurest rõõmust ostsin kolm 10 kilost kotti ja maksin kuskil 17 eurot selle "kulla" eest. Vedas. Ja kuna soodus oli, siis kasutasin juhust ja ostsin kaks lillat kastekannu ka, lihtsalt nii ilusad on värvilised kannud ja vaja on neid ikka. Roosa meil kodus juba olemas. Kaks ostsin sellepärast, et emale ka head meelt teha, väike kingitus:)
 
Plussiks neil kannudel on see, et sõela saab kenasti hoiule panna kannu külge, pole vaja otsida kuskilt ei tea kust:)
 
Mutukatest niipalju, et puugid on liikvel. Olen juba kahelt lapselt puugi saanud. Stigil oli kaela peal ja Mete tuli ja kurtis, et temal naba sügeleb. Vaatasin siis järgi. Ta oli naba seest veriseks juba kratsinud ja seal oli must täpp, mis pikemal vaatlusel osutus puugiks. Mõlemal korral oli vaja pintsetid kasutusele võtta. Jälgin nüüd hammustust. Kui punetama hakkab, on vaja arstile minna. Loodetavasti ei ole midagi hullu. Katsun nüüd tähelepanelik olla ja õhtuti ikka lapsed üle kontrollida.
 
Stigi puuk

 
 

Kommentaare ei ole: