Küsimused mulle

26. august 2014

Balti Keti 25.aastapäev

Oli kindel üritus, kuhu plaanisime lastega minna. Olin 13, kui toimus Balti kett ja mäletan väga hästi, kuidas tüdrukutega sai jala mindud piirile, tohutud rahvamassid, tohutud autod. Selle aja kohta ikka palju autosid, kui mõtlema hakata. Kõik ümbruskonna põllud olid tihedalt masinaid täis.

Aastal 2014 pole põllud sugugi autosid nii täis


Katsusin oma lastele ka mingi pildi tollest ajast anda. Iseasi, kui palju nad mõistavad sündmusi, mida nad ise kogenud ei ole. No mini variandis said nad pisukesegi ettekujutuse 25 aastat tagasi tomunud sündmustest.

Eesti - Läti piirile kõndisime loomulikult jala, sest maad vähem kui 2 km. Võtsin oma kohalolevad neli last, pisem titekärru ja asusime teele. Kaasa pakkisin loomulikult pisikesed suupisted ja joogi. Hommikupoolikul tegime väljas suure kotlettide küpsetamise. Lapsed vormisid toas kotlette, mina väljas küpsetasin. Ja nii oli meil leivakoti mure murtud. Teadagi ju, kuidas lastega välja minnes asjad on. Esimene asi, tahaks juua-süüa.

Snäkkide valmistamine õhtuks



Kohapeal oli nii Eesti kui Läti poolel ka igasugust näksimist võimalik osta. No erandkorras läksime Läti poolele uudistama ja seal pakuti nii isuäratavaid kartulikrõpse, et pidime need ära proovima. Euro tükk ja mui mina oma rahaasjad korda sain, oli varrast kohe-kohe tühi. Ühe ampsu sain, oli hea küll. Tehtud toorest koorimata kartulist. Kohapeal kohe vändati ühest kartulist spetsiaalse riistaga spiraal   puuvardale ja pisteti kuuma õli sisse küpsema. Pärast võis siis igaüks omal soovil maitseaine valida, millega kartul üle raputati.



Mina oma "pisikese" perega

Mete polnud elus suhkruvatti saanud, mitte keegi tegelikult minu lastest, temale sai suhkruvatt, mida ta jagas ka meile. Stig kartis sellist imelikku asja ja ei saanud aru, miks talle vatti suhu topitakse, ajas ka välja ja nii jäigi. Tema ei arvanud sellest midagi:) Eks ta paras silmapete (linnupete) ole, aga vägev:D

Mete-Maril suur elamus suhkruvatti lähemalt näha ja mis veel kõige lahedam- süüa

Ega me siis kohe söögisappa ei võtnud. Enne sõime ikka oma karbid tühjaks. Nii kui kohale jõudsime, oli esimene asi Meena tahtis juua ja süüa. Ettenägelik olen õppinud juba olema:D

Üks naljakas asi, kui hakkasime piiri peale jõudma. Mete küsis seoses tohutu meediakajastusega Presidendipaari kriisi kohta, et kas Presidendil on nüüd "mark" ka või? Ma olin natuke imestunud selle küsimuse peale. Ega ma ei teagi siiani, kas ta oli kursis, mis juhtus. Minult ta otseselt midagi uurinud ei olnud, niipalju, kui ta kõrvalt kuulnud oli. Ma siis vastasin, et eks ikka natuke. Siis Mete ohkas ja ütles: "Kahju tast". Aga presidendi nägime kohapeal kõik ära. Oli teine päris noorusliku ja atsaka olekuga. "Kriisi" küll välja kuskilt ei lugenud, õnneks.

Foto: H. Rull




Ansambel "Tuulepuu" esinemine
Üks esinejatest...Tõnis Mägi
Meie õhtu lõppes varakult, sest "hädapunnid" tahtsid ju kodu. Mina oleks õhtut edasi nautinud, aga lapsevanema rõõmud - kodusõit. Õnneks tuli teepeal vastu minu ema ja võttis kõige suurema vinguja peale - Meena. Ja siis õheskoos jõudsime kokkuleppele, et põikame ka tädi marge juurest läbi, olime ju peaaegu tema teeotsas juba. Parasjagu kõlas piiri peal Tõnis Mägi "Koit", kui meie peatrassilt titekäruga maha keerasime:) Tegime väikese koosistumise ja kohvijoomise enne õhtu lõpetust.

Lõpuks saime autoga kodu ja titekäru on tänaseni küla peal:D

Mete ja Sten pakkisid oma asjad, andsin neile leivakoti kaasa ja nemad läksid vanaema juurde, et järgmise päeva hommikul Loodusmaja raames Kiidjärvele ekskursioonile sõita koos vanaemaga. Meie Meena ja Stigiga pugesime põhku ja siis algas ka tugev vihmasadu. Muusika kostus veel pikka aega minu magamistuppa. Nii lähedal elan ma Eesti- Läti piirile:D

Kommentaare ei ole: