Küsimused mulle

28. oktoober 2014

Lasteaiast

Eile sai käidu lasteaia üritusel "Liiklusõppepäev". Nagu ma juba varem olen kirjutanud, siis Meenaga on sellistel üritustel alati mingid raskused ja jamad. Kas see tuleb sellest, et mina kohal olen või on ta ka siis selline, kui mind ei ole. Ei tea. Ta on kuidagi kibestunud ja tujutu, kaasa ta teha eriti ei taha. Keerleb ümber minu ja viriseb, läheks parema meelega koju. Pidasin muidugi vastu ja olime lõpuni, aga mingit elamust ma küll sealt ei saanud.

Eile panin tähele, et lasteaia töötajad on ka temast vist üsna tüdinenud. Või on töötajad üleüldse oma tööst tüdinenud. Palgad ju väikesed ja tööpäevad pikad. Päevast päeva üks ja seesama. Ei imesta, kui nad lastega suhtlemisel seda välja elavad ja ega lapsed rumalad ei ole. Küll nad aru saavad, kas nad on soovitud või mitte. Minul igatahes jäi selline halb tunne, et minu laps on igavene tüütus. On ka, ei vaidle vastu. Seega vist on parem võimalikult vähe tüli teha nii endale kui lasteaiale ja üritusi vältima hakata. Kahju muidugi, aga päris halb tunne on, kui laps su külge klammerdub ja tegevusi kaasa ei tee.

Lastele räägiti rattaga liiklemisest, turvavarustusest, liiklueeskirjast. Kontrolliti laste kiivreid. Selgus, et Meena kiiver ei sobigi rattasõiduke, sest on liiga väike. Rattakiivri eluiga pidi olema 5 aastat, mis oli ka mulle üllatuseks. Lapsed, kes olid kohal oma ratastega, said vahvad tuled ratastele külge, iga laps ja lapsevanem helkuri. Meie lapsed lasid täna hommikul kõik käiku ja on pimedas nähtavad.

Õhtu oli üldiselt ilus ja tore, kui tuul nii tugev ei oleks olnud. Sel ajal, kui mina kodust lahkusin, oli õhk väljas nii soe, et kindaid kaasa võtta mina vajalikuks ei pidanud ja nii ma siis külmetasin oma käsi. Õhtuks oli ikka päris jahe juba.

Ratastele kinnitatakse tulesid


"Masendunud" Meena oma pisikese kiivriga



Meena uurib oma uut helkurit

Maanteeameti juhtivspetsialist Sirli Leier  jagab lastele "helkurjoonlaudu"
Lõpetuseks tahan õelda, kandke helkurit, sest pimedas on see suureks abiks, et teid ikka märgatakse õigel ajal ja ei juhtu kõige hullemat!


Liikluseeskiri paragrahv 25
Halva nähtavuse korral või pimeda ajal kõnniteeta ja valgustamata teel liikudes peab jalakäija kasutama helkurit või süüdatud laternat.

Kommentaare ei ole: