Küsimused mulle

25. oktoober 2014

Tervislikust toitumisest

Käisid minul täna külalised, ei midagi glamuurset. Isa oma "koduabilisega". Helistasid viisakalt ette, sain natukene korda majja lüüa enne nende tulekut ja pisikese tellimuse ka sisse anda. Jube jäätise isu oli. Ja no kui tsivilasitsioonist külalised tulevad, võivad ju jäätise ka kaasa võtta:D

Jaskarile ma muidugi seda ei maininud, et vanaisa  üksi ei tule. Ta polnud veel "koduabilist" näinud ja eile lühivisiidil isa juurde tema sisse ei tulnud, hirm oli vist. Seega kartsin, et kui mainin, et tuleb rohkem rahvast, sulgub tema oma tuppa ja ei näita nägugi. Aga ei pistnudki putku, oli täitsa esindatud.

Ega ma jäätise peale eriti ei panustanudki. See oli nii suusoojaks õeldud - mis keelel, see meelel. Aga külakosti toodi rohkem. Ahjust tulnud lõhe oli kaasas ja õunakook oli küpsetatud ja autost toodi järgi ka jäätis. Enda poolt oli mul tehtud kuskussi salat. Tõotas tulla suurem sööming.

Küsisin siis, kes mida joob. Koduabiline soovis teed, soovitavalt rohelist. Polnud probleemi, kodus täitsa olemas. Mõtlesin endamisi, et õige peen:) Teenis kohe ühe pluss punkti minu poolt tema valik. Ikkagi tervisliku eluviisi märk. Lõhe ju ka tervislik valik. Pakkusin salatit. Isa oli õhinal jaol ja küsis juurdegi. Koduabiline keeldus, ikkagi peale kuut juba kellaaeg. Jagasin siis jäätise ka laiali. Koduabiline lükkas oma portsu kohe isa ette, tema olevat juba söönud õhtust.

Tuleks eeskuju võtta. Olen selles vallas väga lohakaks muutunud. Söön millal tahan ja mida tahan. Tegelikult söön, kui süüa on ja aega selleks on. Vahest isegi sunnin ennast midagi suhu pistma, et enesetunne parem oleks. Kellaaega ma enam küll ei vaata. Isegi ei kaalu enam igal hommikul. Kaal on mul stabiilne juba aasta jagu, aga vanust on juba nii palju, et ei tohiks tegelikult valvsust kaotada ja tervislik toitumine mulle istub, iseasi kui tihti ma seda endale lubada saan.

Oleksin võinud ju ka rahulikult rohelise teega õhtu veeta, aga ei. Ikka kohvi, kala, jäätis, salat. Nüüd siis kõht punnis ja oleks targem minna välja ja üks tiir teha.

Hakkab siis "Õnne 13" pihta ja muud teemat polnudki selles osas, kui tervislik toitumine. Tavaliselt ma ei vaata seda seriaali, aga ühiselt kambavaimus viskasin pilgu peale. Ega eestlasel eriti võimalust tervislikult toituda ei ole, sest meil on lihtsalt nii maitsvad ja traditsioonilised söögid, millest loobuda oleks patt. Elame ju üks kord. Vahest ikka tahaks kapsast, ahjukartulit, sealiha, verivorsti, kartulisalatit, lihapirukaid jne. ennast korralikult täis vitsutada.

Oehh, varsti on jõulud!

 

Kommentaare ei ole: