Küsimused mulle

11. detsember 2014

Moskvasaiad


Täna olen ma triksis - traksis ja tubli. Võtsin ette küllaltki töömahuka küpsetamise. Ega ta nii töömahukas ka tegelikult ei ole, aga see taignaga mökerdamine pole mulle eriti konti mööda. Ma olen rohkem selline kringlitele ja plaadikookidele spetsialiseerunud. Saiakesed pole minu rida. Aga et poes korralikke (mannapudruga) Moska saiu saada ei ole, siis peab ju ise tegema. Viimati tegin neid 4. veebruaril käesoleval aastal ja kui ma õigesti mäletan, siis emaga koos.

Täna olen üksi. Isegi Stig magab. Taigna panin kerkima küll koos Stigiga, aga see kõige hullem sai üksi jutti aetud.

Kuidas siis neid õigeid, nostalgilisi Moskva saiu tehakse? Tavaline pärmitainas on vaja kerkima panna. Seda oskab ju igaüks? Minu tainas oli täna nagu tatt, rullides venis aga muudkui kokku tagasi. Ei tea, mis tal viga oli:D

Kui tainas kerkimas, siis asusin mannapudru sisu  kallale.

Vaja läheb:

2 spl jahu
4,5 spl suhkrut
20 g sulatatud võid
2 muna
2 spl mannat
3 dl piima
noaotsaga soola
3/4 tl vaniljesuhkrut

Ütlen kohe ära, et mina kahekordistasin koguseid. Igale saiale panin ikka kõvasti sisu ja sain kokku kolm pannitäit saiakesi (3 x 10). Pool jahu kogusest asendasin mannaga ehk siis minul oli vaja 2 spl jahu ja 6 spl mannat. Et ikka mannased saiad oleks:)

Segasin jahu ja manna, lisasin sulatatud või ja lahtiklopitud munad ning segasin ühtlaseks, segasin juurde  1dl piima ja kuumutasin pidevalt segades 60 kraadini. Lisasin segades ülejäänud keeva piima ja tõstsin tulelt ning lisasin soola ja vaniljesuhkru. Kui kreem jääb vedel, võib seda veel kuumutada, aga kreem muutub ka jahtudes paksemaks.

Taina rullisin 24 x 40 cm suuruseks ja lõikasin sellest 8 x 8 cm ruudud. Iga ruudu keskele panin ohtralt "putru"  ja tõstsin taigna kahest nurgast keskele üle pudru. Saiakesed tõsta paberiga kaetud ahjupaadile ja määrida munaga ja jätta veel kerkima 20 minutiks. Küpsetada eelkuumutatud ahjus 200 kraadi juures 12 minutit.






Nüüd on vaja ülejäänud tainas kuidagi ära kasutada. Arvatavasti tuleb üks õunakook veel ja kringel.
Head isu!

2 kommentaari:

Aedkutsub ütles ...

Isuäratavad pildid. :)
Moskva saiadega saaks tegelikult veelgi kauem mängida, sest nad on tehtud mitte tavalisest, vaid kihistatud pärmitaignast: http://peenrarott.blogspot.com/2011/06/moskva-saiad-heldimusega-joe-baarile.html
Ise ma ka selle kihistamise tõttu ei suuda tihemini neid saiu teha kui korra aastas. Aga no on ikka head küll, nostalgiahõngu tuleb ka sajaga.

ShoppingQ ütles ...

Kui aus olla, siis mina ei tea kihistamisest mitte kui midagi. Teen täitsa tavalisest tainast. Mul pole lihtsalt kannatust :D