Küsimused mulle

26. jaanuar 2015

DIY: Raamatukaaned


Igal aastal, kui kool algab ja on vaja lastel õpikuid hakata kiletama-kaanetama, siis olen mina ahastuses. Miks ei võiks õpikud olla standard mõõtu, et oleks lihtsam kaasi osta. Millimeetrite mäng ja sada erinevat suurust, ja tihtipeale lõppevad nõutumad suurused otsa.

Kuskil kaugel Ameerikamaal aga müüakse sellised raamatukaasi, mis venivad vastavalt soovile ja raamatu suurusele. Nimetatakse neid nii - BookSox. Kahjuks ei saa neid sealt kaugelt maalt Eestisse tellida. Leidsin ka eBayst üsna kriitikat kannatavad pakkumised...siin. Ükskord ma tahaks igatahes prooviks omale ühe kaane saada, võib ka rohkem. Aga ma ei lähe kohe ahneks:D

Siin ka üks Youtube´i video, kuidas asi toimib...


Tuhlasin täna päris agarasti netis (mis viga tuhlata, kui nett jookseb) ja leidsin päris mitmeid õpetusi, kuidas ise õmmelda raamatule kaaned. Vaatasin paar korda video läbi ja lippasin pööningule riidejuppide järele. Koukisin pikka aega seisnud õmblusmasin välja ja asusin asja kallale. Video järgi oli üsna lihtne õmmelda, ei midagi keerulist. Lausa uskumatu:D


Kõigepealt otsisin raamatu, mille pealt mõõdud võtsin ja millele ma arvasin vajalikuks kaaned teha:)




Kaaned järjehoidja ja pliiatsihoidjaga

Kahjuks tulid kaaned valitud raamatule napid

Kaaned sain valmis kähku. Tähtis on omada teravaid kääre, triikrauda, nööpnõelu ja VÄGA oluline on tükid õigete mõõtudega välja lõigata. Minul see ei õnnestunud, aga proov sai tehtud. Homme võtan asja tõsisemalt ja püüan ühed kaaned teha, mis raamatule ka sobiks ümber panna:)

4 kommentaari:

Kata ütles ...

Unustasid õmblusvarud lisada?
Sama tehnikaga saab ka näiteks märkmikule personaliseeritud kaaned ümber ja paarieurosest märkmikust tuleb kena kingitus või siis endale töölauale ilus meelespea.

ShoppingQ ütles ...

Võtsin ikka varuga, aga oleks võinud suurema varuga veel võtta. Ja riie oli ka liiga paks. Ja veel sada häda:D

Kata ütles ...

Noh, mis s*****i, see uuesti :D

Aedkutsub ütles ...

He, mul ka õmblusmasin vurises eile, tegin kööki uued toolipadjad. Aga raamatukaaned on geniaalne idee - võiks ka millalgi ette võtta. :)