Küsimused mulle

20. jaanuar 2015

Kui raske on palke müüa...


Eriti kui oled nõrk naisterahvas, kes ei tea sellest asjast suurt mitte kui midagi. Olen ennast natukene harinud selles vallas, aga kuidas kõik lõppeb, õelda ma veel ei oska.

Kuidas siis üldse kogu lugu alguse sai? Esiteks tekkis mul plaan, kuidas teise korruse ehitust natukenegi omalt poolt rahastada ja ainus võimalik variant oli oma mets. Äkki on sealt midagi võtta, mida kannatab müüa. Mõeldud tehtud. Rääkisin plaanist isaga ja ta oli kõpsti kohal, et metsa vaadata natukene teise pilguga, kui ta seda tavaliselt teeb. Tema on see, kes on algusest peale hoolitsenud selle eest, et tuulemurd, harvendus ja võsa saaks tehtud. Küte on meil alati omast käest võtta olnud, niipalju on metsast kasu olnud. Aga kuna mets on noor, siis müügiks midagi teha pole kunagi plaanis olnud. Veel...

Nüüd siis selgus, et ca. 30 tihu haaba saaks täitsa rahaks teha. Tore. Enne tuli muidugi turgu leida ja uurida, mis mõõtu on vaja teha:) See oli minu esimene suur teadmine. Helistasin mõndadesse kohtadesse, aga ei midagi suuremat tolku sellest ei olnud. Üks lubas tagasi helistada ja teeb seda siiamaani. Ärimehed:D

Tuli ikka kokkuleppida meie kohaliku puiduärimehega, kes ütles siis umbkaudse hinna ja mõõdu, mida tema ostab. Ja kui minult küsiti, kas see hind on ametlikult või mitteametlikult, siis mina jäin vastuse võlgu:) Seda ma küll ei taibanud küsida:D

Õige pea läkski metsateoks. Isa käis üle nädala metsas, üle nädala palgatööl ja lõpetas enamvähem vana-aastaga. Võtsin kohe palgiostjaga ühendust, kui pühad läbi olid ja selgus, et nemad veel nädala puhkavad. Ok, kiiret ju pole. Lubasid tulla kohe, kui neil firmas töö lahti läheb. Tulid aga alles eelmisel nädalal palke üle vaatama.

Ja siis selgus, et kõik on väga pahasti. Et kes see küll nii palke virna paneb-peenikesed, mädad ja korralikud palgid puha segi. Pidavat minema päev aega, et see "jama" kõik ära sorteerida. Ja nii ma nüüd siin ootan, millal tullakse. Ilmad on krõbedad, natuke libe on, aga täielik vaikus. Ei saa kodust ära ka minna. Tahaks ikka ise juures olla ja "kaagutada"  targalt:D

Igatahes õudsalt pingeline on küll naisterahval sellist asja ajada, millest pole eriti aimugi-jällegi pean ma seda tõdema.


4 kommentaari:

Unknown ütles ...

Ma hetkel õpin koolis metsandust ja oli alles eelmine nädal "metsa- ja puidumõõtmise" eksam, meile õppejõud ei ole kunagi öelnud, et tuleks kuidagi eriliselt sortida. Neil on igasugused valemid ja asjad puidu hinna määramiseks, kus on juba sisse määratud see mädanikuga ja muude kahjustustega osa. Muidugi on see, et puu on nö jagatud erinevateks osadeks, st palk, vineeripakk, küttepuu jne osa, aga haavast üldjuhul väga tarbepuitu ei tehta ju, pehme puit on. Paberipalgil pole paksusel eriti vahet ning küttepuuna veel enam. Samas ega ma nii jubetark ka pole ( eksami sain D), aga seda kõike annab uurida.

ShoppingQ ütles ...

Mulle mainiti ka mingit keofitsenti, vist 0,63, millega kogu see jama läbi korrutada või jagada. See mul enam meelde ei jäänud.
Peeniksed ongi mul plaanis välja lasta sorteerida kütteks ja need jäävad mulle. Ei kavatse küll odava hinnaga minema vedada lasta (22 eurot/tm).
Aga võite julgelt grupiga tulla ja väikese praktilise töö minu palgihunniku kallal teha!

Unknown ütles ...

Jätaks vahele. Meil õppejõud viib meid järgmine kuu metsa virna mõõtma. 40 "matsi" ühe virna kallal :D

ShoppingQ ütles ...

Igale palk:D