Küsimused mulle

20. aprill 2015

"Massa ei taha kennigi"

Mul on nii hästi meeles kadunud Eedu ütlemine, kes oli suur nalja- ja napsumees meil siin külas: "Sõite, jõite, aga massa ei taha kennigi" :D

Täna tegin minagi maksa ja alati kui ma seda teen, meenutan ma kõva häälega Eedut. Ikkagi ajalugu ja lapsed peaksid ka ajalooga kursis olema. Kes minevikku ei mäleta, elab tulevikuta:) Eedut nad muidugi ei tea, aga on nii välja kujunenud, et mina, olles veel laps, mäletan väga hästi seda ütlemist ja see jääb mulle eluks ajaks külge.

Kahjuks ei sööda meil maksa. Aga ma olen järjekindel ja mina armastan väga maksa. Jaskar ka kindlasti, aga tema on koolis. Igatahes oli mul üks suurem tükk varutud, igavesti soodne ost jälle, ja praadisin selle mõnusaks snäkiks, et "Kodutunde" ajal midagi suhu pista oleks. Õnneks astus ema ka läbi ja aitas mul süüa. Jõime piima peale ja väga mõnus kõhutäis.

Tükeldasin ribad


Jahu segasin jämeda soola ja pipraga

Veeretasin maksa jahusegus

Praadisin kuumal pannil

Voilaa!
Loodetavasti ajasin teilegi isu peale :D


14 kommentaari:

Kris ütles ...

Oi, vot on söök mida mina lausa "jälestan!" Rääkimata sellest, et liha iseenesest väga ei söö aga maksalõhn ajab alati judinad peale. Lasteaias sunniti maksakastet sööma ja enne laua tagant ära ei lastud, kui seda lõpuks jahtunud maksa ära ei söönud. Koolis oli kord nädalas maksapäev ja seda ei sallinud paljud meie klassist (või lausa koolist) Sööklas oli alati poole vähem lapsi :D

ShoppingQ ütles ...

Mulle maksakaste väga maitseb, eriti kuuma keedukartuliga. Aga täna piirdusin ainult maksaga. Alati pean kastest seda maksa taga ajama muidu.

Anonüümne ütles ...

Õhtut !
Ajasid jah isu peale. Aga no kus sa seda nüüd öösel saad... ilmselt tuleb homme jalad selga ja poodi , ning järgnev on juba teada !
( meil kodus leotati maksa enne praadimist piimas ).
Ja see hapukurk on ka hea asi ..
H.

ShoppingQ ütles ...

Kurk on ise marineeritud suvel väljas padukaga välipliidil :)

tr ütles ...

Super, ai kuidas tahaks :-) :-)

Dagi ütles ...

Maks on üks jumalik toit :)

A proovi maksakotlette teha järgmine kord. Isegi minu laps kes maksa praadimislõhna peale kõmpis sirgelt ukseaugust välja ja keeldus seda suu sissegi võtmast, sõi maksakotlette heal meelel:)

Liane ütles ...

Ei julgegi oma suhtest maksaga rääkida, aga...mina olen see, kes sööb toorest maksa. Kõigile, kes seda kuulevad, tulevad üldjuhul külmajudinad peale. Kas see maksalembus on seotud sellega, et minu organism on pidevas rauavaeguses ja teatavasti on maksas palju rauda.

Anonüümne ütles ...

Hommik !
Toorest maksa ei söö, aga hakkliha küll..
H.

Marimii ütles ...

Mul jäi nüüd selle Eedu ütluse ja maksa vaheline seos segaseks....

"Sõite ja jõite, aga maksta ei taha keegi!"

Anonüümne ütles ...

Tubli tidrik !

Marimii ütles ...

Ma pean vajalikuks selgitada, et Perekoolis kirjutav MarimiiM ei ole mina ja mina ei ole vastutav tema kirjutatud tekstide eest.

ShoppingQ ütles ...

Toores maks kõlab jälgilt küll, hakkliha on aga täitsa ok.

ShoppingQ ütles ...

Maksa ikka, aga kõlab justkui maksta.Et mis, maksma ka veel peab või😁

ShoppingQ ütles ...

Arusaadav😉