Küsimused mulle

30. juuli 2015

Väärt rohi

Et talvel oleks külmetuse ja üldse külma puhul midagigi võtta, et teed teha, olen ma natukene ühtteist varunud - ravimtaimi siis. Mõnus on ju oma kapist võtta piparmünti või pärnaõisi ja kuuma teega ennast turgutada.

Tegelikult on  mul juba pikemat aega suur mure liigse kohvi joomise pärast. See on sõltuvus nagu suitsetamine. Ja ma ei saa kuidagi sellele piiri panna. Ükskord tuleb sellele lõpp teha asendada kohvi erinevate ravimteedega näiteks. Saigi juba pisike algus tehtud. Hommikukohv on joodud ja nüüd joon teise kohvi asemel tatrateed.



Tänaseks olen ennast varustanud sidrunimelissi, nurmenukkude, piparmündi, pune, tatra ja pärnaõitega. Plaanin veel saialilli korjata. Väga hulluks ei tasu selle korjamisega ka minna, aga natukene peaks kodus ikka midagi olema, nii moe pärastki. Minu kemmik on vaieldamatult piparmünt. Nii šokolaadi kui teena:) Igas olekus tegelikult, isegi šampoonina.




Maitserohelisest on mul kuivatatud tilli. Sügavkülma panin läiklehist peterselli ja käharpeterselli. Tilli kavatsen ka värskelt sügavkülma panna.


Nii kogematta kukkus meil pakk kanepiseemet ka kasvuhoonesse maha. No mina seda seemet enam sealt mullast kokku korjama ei hakanud ja nüüd on seal paras kanepi mets, surub juba katust kasvuhoonel pealt ära:D Nende lehti kuivatan ka ja teen omale eksperimendi korras teed.


Raudrohtu paistab ka mul aias kasvavat. Kui kuivaks läheb, naksan sealt ka natukene.



Eks neid raviomadustega taimi ole sadu, aga võimatu on kõike omada. Minu valik on seega seesugune. Ravimtaimi hoian paberikottides, mis on muretsetud ehituspoest.


Kas korjate ravimtaimi? Milliseid? Lemmikud? 

9 kommentaari:

Kris ütles ...

Tänavu sain kõik lemmiktaimed oma maja maadelt, nii äge! Korjan alati piparmünti ja seda ikka hiigelsuures koguses. Lisaks on minu lemmik kummel. Varunud oleme veel melissi (mis muide sügavas kaa hästi säilib) ja pärnaõit. Proovisin ka sirelit, mustsõstralehti ja raudrohtu aga no klassikalistest taimedest ei saa üle ega ümber :) Mustsõstar oli külmutatult isegi parem kui kuivalt.

ShoppingQ ütles ...

Kas täitsa tavalist mustsõstra lehte panid sügavkülma? Hea idee siis igatahes. Mustsõstar on ju nii hea maiguga.

Anonüümne ütles ...

mina kiidan angervaksa!

ShoppingQ ütles ...

Pole kunagi proovinud.

mallu ütles ...

Nii väga tahaks pärnaõisi, aga pole mul teisi kuskilt korjata :(

ShoppingQ ütles ...

Ma saadan sulle...

Kris ütles ...

Angervaksast pidi tõesti head siirupit ja limonaadi saama. Endal kasvab nagu maltsa aga pole julenud veel proovida.

Mustsõstralehed läksid sügavasse jah. Lõhna järgi said juba aru millised on :) Jube head! Marjad kaa veel sekka ja :)

Anonüümne ütles ...

Mina küll ei julgeks avalikult kuulutada, et kanepit kasvatan... Internet on pahatahtlikke inimesi täis (nt kasvõi seesama Perekool).

ShoppingQ ütles ...

Kõik on seaduslik! Tegu pole "selle õige" kanepiga.