Küsimused mulle

8. september 2015

Tasuta lõunaid pole olemas

Ettevaatust, ma hakkan nüüd halama. Ma ei vaja mingit kaastunnet, aga tahan lihtsalt kirja panna, mis mul õelda on. Küll ma ülejäänuga ajapikku ise jälle toime tulen.

Meil on tulemas suht raske ja keeruline kuu. Mitte meil, aga minul. Olin üsna optimistlik, kui pidin siin viimased päevad hasartselt laveerima, et rahaga tänaseni toime tulla. Sai ju kõvasti laristatud reisil olles. Mitte et ma nüüd ilma aruta oleks tühjale tähjale kulutanud, aga kui sul on lapsed ja ees on ka kooliminek, siis paratamatult on suuremad kulud.

Igatahes reisilt tagasi jõudes oli mul hinge taga veel ca.100 eurot. Päris hea tulemus ju iseenesest:D Sain sellega kenasti toime...reisi Tartusse, reisi Pärnusse, lastele sisejalanõud. Eile olin ma juba rahatu. Isegi auto oli kütusest tühi, pidin teisest autost Kirbuturu asjad välja tõstma, et sealne kütus ka lasteia vahet maha sõita.

Õnneks oli täna juba lasteraha päev. Tavaliselt ma ei vaata summat, sest seealati niikuinii üks, 460 eurot. Täna millegipäerast soovisin kinnitust, et mul ikka see rahasumma olemas on. Aga nagu iga aasta, septembris on see ju alati väiksem, kui sul peres on 18 aastane õppiv laps. See oli mul peast täitsa läinud. Summa oli sedajagu ka väiksem, minul 340 eurot...120 eurot vähem. Paras hoop meie eelarvele.

Maksin kohe ära elektri (ca. 50€) ja telefoniarve (117€). Alles on meil elamiseks ca. 170 eurot. Päris kohutav. Püüan poest võimalikult suure kaarega mööda käia ja koduste vahenditega toime tulla. Õnneks saavad lapsed koolis/lasteaias põhitoidu, kodus püüame piskuga toime tulla.

Paningi potitäie koorega kartulit pliidile. Tuli on pudega all, saab toa soojaks ja söögi ka valmis. Tegelikult kütsin täna esimest korda ka ahju, et toad mõnusalt soojad oleks ja pesu ka kuivatada saaks.

Tegelikult on ilmad ka päris masendavad kogu selle muu jama keskel. Katsu siis normaalseks jääda. Televisioonis ja raadios on muudkui pagulased ja korruptsioon, nüüd sekka ka korvpalli. Masendus muudkui süveneb.

Eile algas "Kodutunde" hooaeg, mida ma loomulikult ka vaatasin. Eilse naise saatus on nii jube, et minul ei tohiks küll midagi vinguda olla. Jääb ainult rõõmustada imeilusa elamise üle, mille ta tänu Kodutundele ja headele inimestele sai. Natuke kurb oli lugeda FB-ist sapiseid kommentaare, kus taaskord püüti materdada Kodutunde meeskonda. Kibestunud inimesed.

Eks meiegi ootame veel oma treppi, mis oli ettenähtud. Ükspäev, kui lastel bussi vastus käisin, ütlesin, et mul on teile üllatus. Nendel oli esimene pakkumine kohe, kas Kodutunde poolt on meie trepp kohal. Ei ole. Olid hoopis kassipojad.

Ei möödu nädalat, kui nad ei küsi, millal trepp tuleb. Ja eks teisedki küsivad, kes sellest teadlikud on. Mina kehitan vaid õlgu, nüüdseks olen lootuse juba kaotanud. Rõõmustame selle üle, mis meil on. Saame üles ronitud ka ajutist treppi mööda. Mul lihtsalt ei ole südant, et võtta telefon ja helistada Sandrile ja küsida. Kasvõi niipaljutki, et kuulda oma kõrvaga, et trepiga läks seekord kahjuks nii, et seda ei tulegi. Varemalt ta ikka helistas ja uuris, kas trepifirma on juba ühendust võtnud, nüüd on aga kõik vaikne juba alates viimasest filmimisest meie juures.

Sain nüüd osa koormast siia postitusse poetatud ja lähen oma eluga edasi. Ise ma olenkiitnud, kui lahe on vähesega toime tulla, tekib lausa hasart. Olen põnevil:D





19 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Eks paljudes peredes on see nii, et reisilt tulles on rahakott päris hõre. Aga reisil ei käida ju väga tihti :).
Mina küsiks küll trepi kohta. Ilusti ja viisakalt - miksmitte?
Ja palun kirjuta oma reisikiri ikka ka lõpuni. Ootan :)


Anonüümne ütles ...

Ehk tasub küsida vajaduspõhist peretoetust?
https://www.sm.ee/et/vajaduspohine-peretoetus
Ja üks küsimus veel, kas Teie pere telefoniarve on igakuiselt nii suur või on see erandkorras selline, kuna oli reisimist?
Kui pidevalt siis ehk tasuks oma telefonilepingud üle vaadata , äkki on võimalik sealt kokkuhoidu teha.

Anonüümne ütles ...

Ma väga vabandan, aga kas oleksid valmis avama oma telefoniarve tagamaid? Meil on ühe arve küljes 6 numbrit, mehe tahvelarvuti järelmaks ja midagi veel (mobiilne Internet maksab vist ka midagi eraldi) ja meie arve on reeglina ca 30 eurot. Tubane Internet on eraldi, minu meelest 22.50. Või oli Sinu seekordne arve reisi tõttu ebaharilikult suur?
Palun ära seda manitsuseks pea, meil on jällegi elektriarve viie inimese peale tavaliselt ca 75 eurot ja kuidagi ei õnnestu väiksemaks kombineerida. Lihtsalt uudishimutsen.

Anonüümne ütles ...

Äkki peaks telefonipaketi üle vaatama, kui arve nii suur? Praegu on ju igasuguseid soodustusi, sisuliselt tasuta saab rääkida. Ise kasutan põhimõtteliselt juba aastaid üldse ZEN kõnekaarti. Laen iga kuu 5 eurot arvele, selle eest saan 500 minutit tasuta rääkida kõikidesse võrkudesse + piiramatult ZENILT ZENILE ja 300 tasuta SMSi igasse võrku. Ei jõua mina seda 500 minutitki täis räägitud iga kuu... Ei kujuta ettegi, et peaksin telefonarveid saja euroga maksma...Lastel on samuti kõigil sama ZEN viieeurone pakett ja nendega räägime omavahel tasuta. 500 minutit kulutavad teistes võrkudes olevate sõpradega lobisemiseks. Kokku siis nelja inmese telefoniarve kuus meil 4 x 5€ ehk 20€ http://www.zen.ee/et/Teenused/281/Hinnad

Anonüümne ütles ...

Kui juba, siis lisan ka, et vaata see telefoniasi üle. Samas kui uue hankisid ja tahvel jms ka, siis võib-olla ei tasugi imestada. Teisalt kui võimalik, uuri ikka, kas on paremaid pakkumisi. :)

Ma hoopis tahtsin tegelikult ainult seda öelda (aga moepärast lugesin ka arve osas sõnad peale), et ütled küll, et hakkad vinguma, aga ometi lõpetasid nii positiivse noodiga, et oled põnevil. Kui see polnud teravmeelsus muidugi, mida sealt ka võiks välja lugeda... :D Aga hoian teile pöialt ja eks siis anna ikka teada siin, kuidas toime tulete ja mis ägedaid asju välja leiutad selliste numbrite juures. :)

ShoppingQ ütles ...

Lepingud vaatasime üle aprillis ja leidsime sobiva - Diili. Olen seal 6 numbriga + tahvel. Arve teeb suureks minu "eks", kes resideerub väismaal ja see on kulukas. Ja kuna ma talle nii või naa elu lõpuni võlgu olen, siis nutan ja maksan😂

ShoppingQ ütles ...

Mulle tundus, et reis eriti ei huvita kedagi ( üksikuid), aga ma võtan ennast siis ikkagi kokku😊

Anonüümne ütles ...

Meie pere on 8 liikmega Elisa klient ja meil ei ole ka kunagi nii suur arve....ehk siis on tõesti põhjuseks need välismaakõned? Tasub tõesti uurida.... :)

Anonüümne ütles ...

kirjuta ikka jah - kindlasti on lugejaid :)

Anonüümne ütles ...

Kas eksiga skype'i teel ei saa suhelda? Kas tasuta arvutisse helistades või 2,1 senti/minut Saksa tavatelefonile?

ShoppingQ ütles ...

Selles ei ole üldse asi. Eks on minu Diili paketis oma telefoniga ja koondarve tuleb mulle. Kuna ta elab välismaal, siis tema arve on üsna kopsakas alati. Ma mainisin seda ka talle ükskord, ta saatis mulle sõbralikult vastuseks põial püsti ikooni:D
Aga asi on nüüdseks lahenenud, ta ei saanud arugi, et ta ise oma arveid ei maksa...juhtub.

Anonüümne ütles ...

Kodutunde saatejuht vahetus, võib-olla selles on see trepiasi peidus.

ShoppingQ ütles ...

Sander tegeles tegelikult sellega, aga mine tea.

TT ütles ...

Mulle jäi kummaliselt suurena silma telefoniarve. Ise pidevalt moblaga 4G netis istudes julgen väita, et kui just nutikaga filme ei vaata siis jagub ju 5 - 8 eurosest plaanist kuus laialt. Välismaal olles mõistlik skype kasutada üle tasuta wifi. ?

TT ütles ...

Mulle jäi kummaliselt suurena silma telefoniarve. Ise pidevalt moblaga 4G netis istudes julgen väita, et kui just nutikaga filme ei vaata siis jagub ju 5 - 8 eurosest plaanist kuus laialt. Välismaal olles mõistlik skype kasutada üle tasuta wifi. ?

Anonüümne ütles ...

Sul tehti Kodutunde poolt teine korrus korda. Sa ulud päriselt, et Sul ei ole TREPPI?
On ka Sinu perest hullemaid perekondi, kes tahaks majale soojustust ümber talveks. Aga sul on puudu trepp :)

Touring ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Anonüümne ütles ...

Kallis kodutunne, tooge Jaanikale kohe trepp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Touring ütles ...

Kas see "ulud" on mingi kohalik mulgimamma murre? Ja mis on sellel hullemal perekonnal kasu ümber maja soojustamisest, kui Kodutunde poolt väljareklaamitud ning lubatud aknad jäetakse ette panemata. Kas siis lähed kirjutad ka sinna hullema perekonna blogiseinale, et mis sa "ulud" - majal ju soojustus ümber, aga sul puudu aknad :D