Küsimused mulle

6. oktoober 2015

Kui midagi nii vaimustab

Ma siin üsna hiljuti kiitsin üht raamatut, laste oma (LINK). Oli tõesti mõnus lugemine ja lapsed kuulasid suure huviga. Ma olin meeldivalt üllatunud, et aastal 2015 kirjutatud raamat mind köita suudab. On ju justkui teada, et kõik, mis oli vanasti, oli hästi ja hea ja tänapäeval on kõik enamasti kräpp ja pelgalt raha pärast tehtud.

Igatahes lugesime me igal õhtul ühe peatüki, mis oli päris piisav lugemine ühe õhtu kohta ja saime raamatu lõpuks läbi. Vaid nädal aega läks raamatu tagastamine üle, aga asi oli seda väärt. Nii väärt, et ma olen plaani pidanud omale koju see raamat päris isiklikku raamaturiiulisse osta.

Kui ma raamatut tagasi viima läksin, polnud mul mingit plaani, mida järgmiseks võtta. Meil on raamatulugemis traditsioon päris tõsiseks kujunenud ja ma ei kujuta enam ettegi, et ma mõnel õhtul midagi ette lastele ei loeks. Endal ka huvitav ju. Ei saa keegi enam õelda, et ma pole juba aastaid midagi lugenud:D Mis sest, et tegu on kergema lastekirjandusega.

Nii ma siis käigu pealt otsustasin, et küsin samalt autorilt (Ketlin Priilinn) veel ühe raamatu, olgu see siis mis tahes. Kirjutab ta ju väga hästi ja huvitavalt ja päevakohastel, aktuaalsetel teemadel. Hetkega otsiti mulle välja raamat pealkirjaga "Väike kuninganna". Jällegi ilus ja armas kaanekujundus, pealkiri ka paljulubav ja ideaalselt sobiv Meenale. Loomulikult kuulab Stig ka kaasa alati ja pilte on ka piisavalt, et teksti kinnistada. Peatükid mõnusalt pikad, täpselt paras lugemine üheks unejutuks.

Sel korral on peategelaseks 8-aastane Bianka, kellel on ka noorem õde Karolin, kes on Biankale paras peavalu - küll ta võtab suurema õe asju ja hävitab neid, küll teeb ta liiga kõva häält - täpselt nagu meil Mete ja Meenaga. Palju äratundmisrõõmu jällegi. Nagu meie elu.

Sama teema printsesside, kuningannade, haldjate, näkineidudega...kõik armastud ja huvipakkuvad teemad Meenale. Nii me tumme rõõmu järjekordsest õnnestunud raamatu valikust.




Lugege oma lastele!

4 kommentaari:

Tikker ütles ...

Ma pole siiamaani raamatukokku jõudnud. Kogu aeg mõtlen, et peaks, aga nädalavahetusel ununeb. Pühapäeviti tuleb vahel meelde, siis on kinni :) No meil on kodus ka lugemata raamatuid piisavalt, nii et õhtujuttude puudust ei tule. Aga tahaks ju ikka midagi uut ja põnevat :) Ja Tjorven, mida praegu lastele loen, on tegelt neile veel tiba raske... Mõeldud ka nooremale koolieale.

Aga ma nüüd jälle vaatasin seda kirjanikku ja johhaidii, kui palju ta kirjutanud on! Ma kohe ei tea, kust otsast pihta hakata :D

Muideks, kui sulle noorsooromaanid peaks meeldima, siis Kaja Sepp "Hetk enne homset" on väga mõnus raamat. Tänapäeva Eesti külaelu :)

http://tikriblogi.net/2013/10/15/viimased-lugemiselamused/

Igatahes, ma nüüd uurin edasi neid raamatuid ja reserveerin endale mõned ja lasen Abikaasal ära tuua, ta on pidevalt sealkandis. Noortekaid loen ise, lastekaid loen lastele ette :)

ShoppingQ ütles ...

Ma ka imestasin, et 1982. aastal sündinud ja niipalju häid raamatuid juba kirjutanud ja e-raamatutega sama lugu. Ja mina polnud varem midagi sellest kirjanikust kuulnud. Promotakse ikka neid kuulsamaid alati, mis tihtilugu muidu ei müü.

Aitäh uue soovituse eest ka! Kindlasti muretsen ja siis kuulavad vast Mete ja Sten ka juba huviga kaasa või äkki haaravad suurest huvist ise raamatu.

Tikker ütles ...

No see Kaja raamat... See on pigem teismelistele. St oma lastele ma seda ette ei loeks, kaugelt liiga vara :) Sinul on lapsi mitmekesisemas vanuses, ma usun, et vanematele juba sobiks küll.

Ise neelasin täiega. No ma olen lihtsalt suur noortejuttude fänn :)

lilleriin ütles ...

Ma ei tea, kas te seda olete juba lugenud, aga mulle endale meeldis Leelo Tungla Puudel Pedro ja igatsustasu. Inglise keeles oskaksin palju raamatuid soovitada, aga ma pole kindel, et neid eesti keelde on t6lgitud - Captain Underpants, Tom Gates, Wimpy Kid jne :)