Küsimused mulle

12. jaanuar 2016

Millise "sita" sees küll elatakse

Pühapäeval, kui kõik pakiline tehtud oli ja lapsed rahulikult oma tegevuste juures, tuli mul tuhin peale ja võtsin ette ühe töö, mis juba pikka aega mu silma riivas ja pinnuks silmas oli.

Ma usun, et kõik teavad, kui jubedad on köögi rasvad. Võib - olla leidub inimesi, kes oma köögi regulaarselt lapiga üle käivad ja nad ei tea sellisest jubedast asjast mitte midagi.

Tegelikult sai kõik alguse sellest, et ma hakkasin köögikappide pealseid koristama. Seal seisavad juba iidamast aadamast sellised asjad, mida pole juba ammu vaja läinud. Selline kraam leidis tee prügikotti. Klaasitagused tühjendasin ka seisvatest nõudest ära. Panin kasti ja saatsin Jaskariga kõrvalhoone pööningule. Ikka lastele ja lastelastele mõeldes. Siis on neil kunagi avastamisrõõmu.

Soga eest ära koristatud, oli vaja ka lapiga üle käia. No õudne rasvakiht, mis laealustel kappidel pesitses. Lapiga ei olnud seal midagi teha. Võtsin oma kodukeemia varudest denatureeritud piirituse, mis teadupärast pidi rasvu hästi lõhutama. Valasin nuustikule ja hakkasin nühkima. Nuustikuid läks nagu leiba. Ega mul kahju ei olnud. Need on poes odavad ja mul on neid  varutud ka ikka omajagu. Lõpuks avastasin, et kasulikum on piiritus kohe mustale pinnale valada ja lasta sellel natuke mõjuda. Siis oli natukene hõlpsam see sita eemaldamine.

Neid kapi pealseid ei ole 11 aasta jooksul vist kordagi puhastatud. Võib - olla korra selle aja jooksul. Suur töö sai tehtud, palju rämpsu köögist minema ja mul on siin jälle palju-palju mugavam toimetada.




Läigib:)




Kuidas teie kapipelsetega lood on?

10 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kusagilt lugesin, et tasuks kapi otsa ajalehti panna, siis tekib rasv sinna peale ja saab elegantse liigutusega eemaldatud. Ma eelmise aastase küürimise järel panin aga pole üles roninud vaatama kas peaks lehti vahetama.:)

Anonüümne ütles ...

Tahtsin just sedasama öelda, et kata kapipealsed ajalehtede või jõupaberiga ja edaspidi on vaid paberi vahetamisee vaev...Tõmbad lapiga kergelt üle enne kui uue paberi paned ja pääsed suurest nühkimisest :)

Nele ütles ...

Tahtsin ka sama öelda kui eelkõnelejad, kapipealsetele pane paberid, et ei peaks küürima. Paar korda aastas vahetad paberit ja elu on ilus. Mina kasutan seda meetodit juba aastaid kuna küürimine pole päris minu ala :)

Anonüümne ütles ...

praegune kodu on selles suhtes eriliselt mõnus, et köögikapid on reaalselt sõna otseses mõttes maast laeni ja pole kuskilt midagi vaja pühkida, peale uste ja töötasapinna - need hoian nagunii igapäevase pühkimisega puhtana.
Aga kui vaatan ringi mõttega, et "oma maakodu", siis seal ilmselt päris sellised kapid ei oleks.. :)

Anonüümne ütles ...

Kapipealseid aitab kaitsta paber. Viimasel pildil olev pruun plastkast palun tagastada ettevõttele, kellel see kuulub. Ettevõtte nimi on kasti lühemal küljel.

Anonüümne ütles ...

Lolliks läksid? Mu emal on neid plastkaste kodus vähemalt 50 tk. Maximas töötades jagati neid seal kõigile töötajatele nii palju kui sooviti, muidu oleks ära visatud. Nendega tuuakse iga päev poodi puuvilju ja juurvilju, aga tagasi ei tahtnud neid enam keegi. Jäidki vedelema kauplusse.

Anonüümne ütles ...

Ei läinud lolliks... See ongi kurb, et kauplustest nad kaovad. Ja tootmisettevõte muudkui ostab jälle uusi. Ja kauplusest lähevad jälle "jalutama"... Tegelikult peab iga kauplus need kastid kaupa toonud ettevõttele tagastama.

Miiu ütles ...

Geniaalne! See nõgi, mis sinna lae alla juba poole aastaga tekib, on lihtsalt jäle. Aitäh!!!

Marimii ütles ...

Mina katan oma kõrgemad kapipealsed säilituskilega ning korra aastas vahetan neid, mulle tundub see ilusam kui paber.

Marimii ütles ...

Mina katan oma kõrgemad kapipealsed säilituskilega ning korra aastas vahetan neid, mulle tundub see ilusam kui paber.