Küsimused mulle

27. mai 2018

Pätikas

Tänu sellele, et mul kohvipadjad otsas on ja olin sunnitud tegema klassikalist pätikohvi, olen ma natuke unetu. Aga tiiru köögis käies hiirelõksu kontrollimas, tuvastasin ma lisaks veel fakti, et kuu on ka taevas. Ehk siis tavalisest kangem kohv ja kuu - tänu nendele olen ma siin, sest niisama “lakke sülitada” ei ole ka eriti lõbus.

Täna oli mul kõva tööpäev - nädalavahetustel see nii tavaliselt välja kujuneb. E - R on siis selline kergem periood. Saab ka siis tööd tehtud, aga suurem osa ajast istun ikka arvuti taga või leian isegi hetke silma kinni lasta.

Teha on meil siin kõvasti, aga rõõmustab see, et olen püüdnud ikka siit ja sealt mõne nurgakese korda teha ja nii ma tasapisi toimetan. Ikka aiast käib jutt ja aiatöödest. Toad elavad senikaua oma elu. Küll need ka jälle ette võtan, kui väga rõvedaks kätte lähevad.

Sel aastal on mul aiavili ütlemata puhas hoitud. Käin muudkui kõblaga siblimas. Ilmad on kuivad, umbrohi saab kohe ära kuivada vao vahele. Kui vihma sajaks, ei tahaks ju põllule minnagi ja hein vohaks. Seega ilm on ideaalne. 2. juuniks pruuniks - no problem:) Parim koht jume saamiseks on aias töötamine. Lausa 3 kärbest ühe hoobiga - jume, trenn ja aed saab ka korda. Maal on mõnus. Ok, mingit kaubanduslikku välimust mul küll ei ole. Esiteks on kihulased oma töö teinud. Jalad ja käed on kuplas. Sääsed ründavad parvedena. Lasin täna ennast Cucciga üle, suts vist aitas, aga õhtuks oli rünnak juba kahekordistunud. Tulin lihtsalt tuppa ja läksin dušši alla. Nii hirmus oli olla, et see tundus ainus mõistlik mõte olevat.

Palusin juba eelmisel aastal, et Eesti riik (krt, see oleme ju meie?), ei valitsus ikka, võtaksid sääskedega midagi ette. Oleks suur boonus kõigile - alustades turistidest ja lõpetades kohalike elanikega.

Ilu vallast veel niipalju, et kui ma siin kaks kuud pidin päevasel ajal seoses breketitega kandma...jumal, mis sõna see oligi. Pean nüüd veits tuletama...tõmmitsad, ei, sikutid vist olid. Sellised kummirõngad, mis venitatakse ülemise kaare breketitelt diagonaalis alumistele, et esihammaste keskjoon läheks alumisega kenasti kohakuti. Kahel pool oli vaja neid kumme kaks kuud kanda ja ilma vaheta. Söömise ajaks võtsin ainult ära ja hambapesuks ka. Lõpuks olin ma juba nii vilunud, et suutsin nende kummidega süüa ka. Suuremad ampsud ei mahtunud küll nii kergelt suhu, aga sain hakkama. Ühe kummi sõin ainult kogemata ära. Paar korda kumm plahvatas ka söömise ajal, nagu plaksumais. Arvasin esiti, et söök plahvatas suus. Hiljem olin asjaga juba kursis ja ehmatus oli pisem.

No ja kui ma nüüd visiidil jälle käisin, rõõmustasin, et saan nendest kummidest nüüd lahti. Tegelikult oli nii, et kui ma kummid peale söömist suhu unustasin panna, hakkasid mul hambad valutama. Olin justkui sõltuv neist juba. Ilma ei kannatanudki olla. Pani rõõmuga nad tagasi, et normaalne olla oleks.  Väljas käies võis võõrastele küll vaatepilt imelik olla, aga ma ei lasknud ennast segada. Kui vaja siis vaja.

Aga oh üllatust. Esmaspäeval sain ortodondilt uue koduse ülesande. Nüüd on muu suu 100% lukus. Pean selle kummijulla ristpistega nii vasakule kui paremale põimima. Kujutate ette, kui ülemine ja alumine hammaste kaar on omavahel kinni õmmeldud. Õnneks pean ma seda tegema õhtul e.. siis ainult öösel suu lukus olema. Õhtud on meil sestsaati siin vaiksed, sest minu poolt ei tule piuksugi. Esimesel õhtul oli mul see põimimine väga vaevaline. Võib - olla pingutasin üle. Arst korra näitas ette ühe poolega. Mis sul seal ähmiga ikka meelde jääb. Kolme piste asemel tegin vist neli ja appi, kui jube see oli. Kumm oli ikka jumala pingul ja hommikul olid hambad nii hellad. Süüa sain vaid kama.

Ootasin uut õhtut juba hirmuga. Ega see pealepanek on päris keeruline. Pisikesed kummid, suu ju märg seest ja mul oli veel ohatis ka suunurgas. Päris pikalt võttis. Ja ela siis, hambad ristis suus.
Kuna ma heegeldamises olen üsna hea, siis täna võtsin juba heegelnõela appi. Valu on ka tagasi tõmmanud, ehk hakkan uue olukorraga harjuma.

Täna unustasin tabletid ka võtmata. Kui sikutid peal, siis suupraost midagi enam sisse ei pressi. Kohe mitte midagi ega mitte kuidagi. Juua ka enam ei saa. Täna tahtis mul aevastus tulla, aga õnneks vaibus imekombel. Ma ei kujuta ette, mis siis juhtunud oleks. Oleksin breketid lahti painutanud vist. Õudne. Ja helistada pole mulle ka mõtet peale 9-t. Minust rääkijat ei ole.

Ma siin isekeskis voodis õhtuti ikka mõtlen, kas see on ilmsi või sain ma totaalselt valesti millestki aru. See on ikka praegu ülemõistuse olukord, milles ma olen. Justkui mingi varjatud kaamera asi.

Hommikul on esimene asi, päästan ennast kammitsatest lahti ja mõtlen, need kaks kuud sikutitega päise päeva ajal polnud üldsegi nii hull ju:)

Kommentaare ei ole: