Küsimused mulle

4. juuli 2018

Lastekaitse? Meile?

Kui "kuri" Silja selle (LINK) postituse kommentaariumis lubas meie koduvalla lastekaitsega ühendust võtta, sest kavatsesin oma lapse jätta tema enda isa juurde, siis sattusin ma päris korralikult segadusse. Ühelt poolt sellepärast, et olin J. käitumist nii avalikult siinsamas oma blogis lahanud ja teisalt, kas tõesti oli hea mõte laps jätta sellises olukorras endast maha issi juurde, kes meie sealoleku ajal enamvähem igal õhtul tipsutas ja päris mitmel õhtul oli silmnähtavalt veiniga üle pingutanud.

Istusin, analüüsisin oma käitumist ja otsustasin, et lähen allakorrusele ja võtan selle teema J.-ga jutuks. Teemaks siis võimalus, et ajal, kui Meena seal on, siis pole sobilik ennast alkoholiga kostitada ja kas ma saan ikka oma lapse tema juurde sellises olukorras usaldada. Lisaks oli vaja veel hommikune rongijaama mineku aeg paika panna.

Kuulsime mitmeid kordi, kuidas J-d keegi ei armasta. Tal oli märtsikuust saati, kui ta teada sai, et talle lastega külla lähen, motivatsioon nii laes olnud. Tal olid meie suhtes kõrged ootused. Ta lasi oma majas kerge remondi teha, et meil seal mõnusam oleks. Plaanib lähitulevikus ülemise korruse vannitoa veekahjustusega vahelaed korda lasta teha, köögimööbli välja vahetada - kõik ikka meie nimel. Ta oli äärmiselt pettunud, kui me teda nende pingutuste eest ei tormanud kallistama ja musitama ja kui me tema ootusi ja lootusi täita ei saanud. Mina ütlesin kohe, et minult mingit armastust enam oodata ei ole. Pole talle selleks mingit põhjust andunud. Meie vahel on juba ammu kõik lõppenud ja selge. See, kui tema minust üle pole saanud, ei ole küll minu mure ja pole minu peale vaja oma kibestumist välja valada.

Siinkohal selgituseks - ka mina tegin oma majas üsna kapitaalse remondi. Ei piirdunud asi vaid seinte üle värvimisega. Alumine korrus sai absoluutselt uue näo + uus köök koos kapitaalse remondiga. Kui ta eelmine aasta Meenat koju toomas oli ja seda muutust isegi ei märganud, veel vähem ei langenud keegi mulle kaela, vaid hommikul vara vihaselt minema sõideti, ilma ühegi selgituseta, mis lahti. Meena sai alles nüüd, aasta hiljem teada, et tema polnudki põhjus. Ta tundis ennast aasta aega süüdi, et oli issiga reisides midagi valesti teinud. Selgus hoopis, et J. oli vihane selle Sotsiaalkindlustuse jama peale (LINK), kus ma lasin tal nats grillida omas mahlas ja siis ta sellise suuremeelse pakkumise tegi, mida ma uskuda ei suutnud (pean omale kogu aeg sisendama, et tema heietusi ma tõsiselt võtta ei tohiks, aga ikka langen lõksu). Seega oli mu "nali" kümnesse läinud. Loomulikult tasusin ma ise selle täiesti enda võla Sotsiaalkindlustusametile, aga tundub, et J. pole sellest siiani vist üle saanud. Raha on tal hell teema:D

Nii, see selleks. Pidasin seda tema oma kodu värskendamist täiesti normaalseks. Ei midagi jalust rabavat, valged seinad oli valgega värskelt üle värvitud. Tore. Meie pärast ekstra poleks seda vaja olnud, aga meid pandi endid tundma, nagu oleks J. vaev maha visatud.

Armastusest - temal pidid veel tugevad tunded minu vastu olema ja oli ei tea mida lootnud. Naer:)Igal võimalusel püüdis ta mind krabada. Kui soovisin ühel päeval kiiret peatust Aldis, et omale värskest pakkumisest hea hinnaga mugavad bokserid (aluspesu) soetada, siis pinnis ta mult jällegi info välja, mis mul sealt nii hädasti vaja on. Ok, vahet pole ju, ütlesin, aga milleks peaksin ma iga oma liigutuse vajadust tõestama. Ja siis loomulikult nii jutu jätkuks paluti need õhtul mul jalas ette näidata. See on ju puhas ahistamine.

Küsimuse peale, kas ma saan Meena tema juurde usaldada, läks ta muidugi närvi. Tema pidi ennast kontrollima ja teab väga hästi, mida ta teeb. Et kui ma teda ei usalda, korjaku ma oma asjad ja lapsed kokku ja "Tschüss"! Ma olevat alati ainult raha peal väljas jne. Kuigi see ei puutund hetkel üldse asjasse. See, kui ma oma lastele elatisraha pean kohtu kaudu välja nõudma, sest isa seda vabatahtlikult nõutud miinimumi ulatuses nõus tegema ei olnud, ei tähenda, et ma raha peal väljas olen ja üksi panustama peaksin. On ikka arusaamine meestel. Ise oli küll kõva mees ässitama, kui Mete ja Sten oma isalt sentigi ei saanud. Nagu oleks tema nad üles kasvatanud. Täiesti haige mees küll ses mõttes. Ajab mindki marru, kui mõelda.

Ainuke asi, mille eest ta mulle vist tänulik on, et ma teda ei kuulanud, kui ta käskis mul aborti teha.

Ja Meena nägi muidugi kogu seda meie rahulikult alanud vestlust pealt, mis läks lõpuks nii valjuks, et J. meid lausa ajas tuppa (olime tema sisehoovis). Tuppa sellepärast, et naabrid seda komejanti pealt ei kuuleks. Aga ma olin kange ja liikunud kuskile. Mina ennast juba kamandada ei lase. Meena hakkas ka seal oma vigase saksa keelega sõna võtma issi vastu ja minu kaitseks. Lõpuks oli J.-l juba raudreha käes ja hakkas sellega seal õige julgelt vehkima. Päris kogukas haamer oli ka millegipärast laua peal. Mul hakkas natukene hirm juba. Mine tea, kaugele ta minna võib. Lööb mu maha ka veel suurest vihast.

Tema põhiline argument oli, et see on seal tema maja ja tema jagab seal käske ja kui ta ütleb, et me kaoks ära teisele korrusele, siis peame seda ka kohe tegema. Ja et meil on terve teine korrus kasutada, mida me veel tahame. Selline purjus inimese jutt.

Selleks hetkeks oli mul selge, et Meena sinna ei jää ja ükskõik kuidas, aga ta tuleb meiega. Helistasin seal samas väljas isale, et temaga nõu pidada, siis emale. Ma olin valmis juba endale kellegi järgi kutsuma. Ma tean, see oli suht rutakas plaan, aga mis sa hädas ikka teed. Vähemalt sain oma muret kellegagi jagada ja asja arutada. J. oli nii kuradima marus nende kõnede ajal. Ta nägi, et ma pole üksi, vaid saan iga kell kellegile toetuda. Temal pidavat olema vaid üksindus ja suitsud (sigaretid). Aga ise on ta ennast nii kaugele viinud.

Ahjaa. Jälle puges ta oma müstilise haiguse taha. Tema pidavat olema pensionär ja väga haige. Ma ise arvan, et ta depressiooni silmas peab. Mul oleks ka depressioon, kui mul selle lastekarja ja töö kõrvalt oleks aega ja raha mööda arste rallida, et ennast haigeks tembeldada. Mul pole lihtsalt selliseks tsirkuseks aega. Tööl on vaja käia, et arved makstud saaks, et lapsed toidetud oleks, et neil selga oleks midagi panna, et kodu korras oleks.

Lõpuks läksin lastega sõnagi lausumata teisele korrusele. Sättisime ennast oma viimasele unele seal majas. Mingi aeg ukerdas J. üles ja kutsus mind alla. Tal pidi metsikult armastust minu jaoks olema. Täitsa segane ma ütlen. Lapsed olid nii hirmunud, et ronisid minu kaissu. Magasime nagu silgud karbis tol ööl. Siis tuli sõnum telefonile, et ma ikka alla läheks ja...no see oli juba piinlik.

Öö oli rahutu. Kell muudkui läks, aga mina und ei saanud. Teadmatus uue päeva ees, mõtlesin igasuguseid variante, kuidas me sealt minema saaksime. Mingi aeg olin siiski magama jäänud ja öösel kella nelja ajal Meena karjatas unes. See äratas mu jälle üles ja hakkasin jälle oma mõtteid ketrama. Natukene sain vist sõba ka silmale, aga olin varakult üleval. Ikka jupp aega enne lapsi. Sättisin ennast valmis, pakkisin asjad ja ootasin, et kelle eesti aja järgi 9 saaks, et airBalticuga ühendust saada. Nagu teate, sain samale lennule pileti ja siis olin juba tükk maad rahulikum.

J. tuli mingi aeg üles korrusele vaatama, kas soovime endiselt, et ta meid Braunschweigi rongijaama viiks.. Kui ta siis märkas, et ka Meena asjad on kokku pakitud, oli ta imestus suur. Nagu poleks eelmisest õhtust enam midagi mäletanud, kui ta palus mul oma lapsed ja asjad kokku pakkida. See tundus talle järgmine suurem löök.

Ta tiris meie kohvrid autosse, tühjendas külmkapi meie toitutest ja pakkis need prügimäele viimiseks kokku. See on üks kummaline asi tema juures, ei mingit austust toidu vastu. Sain veel ühtteist meie ostetud võileivamaterjale võileibadeks teha, et need teele kaasa võtta. J. ei teadnud sellest, et Meenale on vajalik pilet olemas, mitte midagi. Ta ei tundnud selles vallas mingit muret, kuigi õhtul mainis, et kui Meena tahab koju, võib ta talle pileti muretseda, ükskõik kui palju see maksab, tema hoiaks sellega tohutu raha kokku, kui Meena lahkuks, sest Meena oleks talle sealoldud aja nii või naa meeletult maksma läinud. Ega ma talle lootma jääda ei saanud. Selleks hetkeks ma sain sellest juba aru ja ei hakanud lootusi hellitama. Tegutsesin ise, et sellest õudusest pääseda.

Istusime autosse ja no mis jääknähtude hais salongis oli. Ta oli ikka kõvasti tinutanud öösel. Saksas on vist mingi promill lubatud? Sõidustiil oli väga närviline ja rapsiv. Muusika pandi valjuks ja vahetati seda pidevalt. Oleks siis lasknud laulul kõlada, aga ei. Mina olin rahulik. Peaasi oli rongijaama saada kogu oma kupatusega ja sealtmaalt olime pääsenud. Mis edasi sai, saate lugeda  siit.


13 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Miks sa seal käid?

ShoppingQ ütles ...

Hea küsimus. Laste pärast vist. Aga see oli ka minu viimane kord. Lapsed otsustavad ise, kas soovivad veel oma isa näha, mina annan alla.

Anonüümne ütles ...

Mul tekkis sama küsimus, et miks sa seal käid üldse. Kui lapsed tahavad issit näha, siis võtke hotell, las kohtuvad päeval, aga öösel saate omaette olla. Kuigi ma olen su jutust aru saanud, et tal lastest suht ükskõik tegelikult. Ja vaevalt laste terviselegi kasuks tuleb sellise issi juures käimine. Alati lahkute negatiivsete emotsioonidega sealt.

ShoppingQ ütles ...

Sõit Saksamaale on ise jub kamba peale kulukas, hotelli meie eelarve välja ei kannataks.

Anonüümne ütles ...

Aga oleks ju loogiline, et kui isal on tahtmine sind ja oma lapsi näha, oleks ta valmis ka hotellikulud katma? Oled sa talle sellise ettepaneku teinud? Ja kui ta pole seda väljaminekut nõus enda peale võtma, siis ilmselt pole tal teist sooja ega külma. Arvestades kõike seda, mida sa siin eelnevalt tollest saksa papast kirjutanud oled, jääb täiesti arusaamatuks see sinu tung Saksamaa-reise ette võtta.

ShoppingQ ütles ...

Eks mind ennast ka tõmbab Saksamaale ja olen püüdnud kaks asja ühendada ja laste nimel pingutanud. Aga jah, nüüd enam ei pinguta ja selliseid kulutusi ei tee. Eks J. arvab, et elatisrahast peab kõigeks piisama.

Anonüümne ütles ...

Ma ei mõista, kuidas saab öelda, et ei peagi pingutama, et lastel isaga side oleks ja kui hotelli kinni ei maksa, siis lapsed ei peagi isa nägema ja isa laste seltskonnaga harjuma. Õige ema ikkagi üritab luua laste ja isa vahelist sidet ja kui see isa sõltuvuse tõttu ei õnnestugi, siis on vähemalt ema oma parima andnud ja lapsed tulevikus teavad, et see ei jäänud ema taha kinni.

Anonüümne ütles ...

Kas ema peab siis lõputult üritama? On ju juba üritatud küll, aga nagu näha, siis isale ei lähe lapsed nii paljugi korda, et laste seal viibimise ajal end kokku võtta ja kaine püsida.

liisa ütles ...

absoluutselt nõus! mina arvan ka, et majapidamise ja enese ning laste katmise-kasimise kõrvalt on reis paras kulu nii ehk naa, ja kui isa majas ruumi, siis miks hotelli minna. siin on tõesti asi papa taga rohkem kinni, ma arvan. pole lastel seda traumat ka vaja, et ema endal naba paigast pingutab selleks, et lapsed saaks selle mehega kohtuda, kes neile ka halba enesetunnet tekitab.

Anonüümne ütles ...

Ma ühinen anonüümsega 18.50, kes kirjutas, et tasuks ikka isaga sidet hoida ja laste vanaema ju ka seal.

ShoppingQ ütles ...

Ei saa õelda, et ma pole püüdnud.

Mari ütles ...

Tehke või tina aga mina ei usu, et see kõik nii must-valge on. Alati on lool teine pool ka. Kui see isa oleks nii vägavaldne ja joodik ja ahistaja, siis normaalne naine oleks ammu selle suhtluse ja külas käimise ära lõpetanud. Normaalne naine ei plaaniks sel juhul oma last üksinda sinna jätta. Midagi oled sa kas juurde pannud või rääkimata jätnud.

ShoppingQ ütles ...

Ega ma enne ei olnud tõesti seda meest purjus olekus näinud. Olin isegi pisut shokis. Ja kui see ikka kolm õhtut järjest kordus, siis ei saanud ju asi enam õige olla?