Küsimused mulle

14. jaanuar 2019

Kui üks asi viib teiseni

Vedasin ennast vastu tahtmist siia. Mul on mingi madalseis ja tunne on justkui tühjaks pigistatud sidrunil.

Suutsin eelmisel nädalal täitsa regulaarselt igal õhtul kõndimas käia, toiduga hoidsin ja nii kilo kaotasin ka umbes kaalust, aga rohkem ma küll ei suuda. Ma peaaegu ei naeratagi enam, kõnnin mornilt ringi, söögitegemisest rõõmu ei tunne. Kui teengi süüa, siis minu toidu limiit on selleks ajaks täis või on kell juba liiga palju söömiseks. Kui emal külas käin, piirdun vaid ingveri alkoholivaba napsuga. Kas see on siis elu? Sealsamas on tal kommikausid head-paremat täis. Jah, saab ka teisiti, ei pea näost ilma aruta magusat ja saiakesi sisse ajama, mõõdukalt saab ka. Ja seda ma nüüd edaspidi kavatsengi.Lõpetan need piinad ja katsun mingil moel liikumisele ka rohkem rõhku panna.

Momendil on mul selg natukene haige. Laupäeva hommikuks olin Stigile lubanud tohutuid lumelosse ja onne. Stig kurivaim selliseid ägedaid asju juba oma üksluises elus naljalt ei unusta. Hea et ta mul hommikul kohvi rahulikult ära juua lubas ja nii me siis hommikul enne kukke hoovi peal seisime. Ainuke jama oli see, et lumi ei pakkinudki. Püdevast lumest juba ei ehita. Aga et tujul mitte langeda lasta, kuhjasin lihtsalt ühe natukene suurema hunniku lund kokku. Et kui see hunnik nüüd ära külmuma peaks, saab käigud sisse ajada. Nii ma Stigile seletasin, nagu muinasjuttu.

Siis turgatas mul pähe, et kui ma juba väljas olen, võiks pööningult välja otsida kunagi aastaid tagasi vist isegi Stenile ostetud suusasaapad ja siis suusad ja kepid ka. Aastaid ei ole neid tarvidust välja otsida vaja olnud.

Saapad oli suurus 38, aga Stigile suht head villase sokiga kandmiseks. Ületasin ennast tohutult ja Stig saigi esimest korda elus suuskadele. Tal andis ennast püsti hoida, veel vähem oskas ta suuskadega midagi peale hakata. Nullist andsin tal algtõed edasi, 110 korda tõstsin teda püsti ja harutasin suusad all jälle õigeks ja panin õige suuna peale. Lasteaiast on mul meelde jäänud, et ilma keppideta on algajal kõige parem tunnetus kätte saada. Paari tunni pärast lasi Stig juba pisikesest mäest alla - kord paremini, siis jälle kehvemini. Mina olin siis see tõstuk ja nii ma oma seljale liiga tegingi. Aga oli lõbus, Stigil. Minul niiväga mitte. Aga lapsevanema rõõmud. Ja kui siia nüüd lisada, et ma olen siin majapidamises ainus lapsevanem ja see veel viiega korrutada, siis meenutage seda sidrunit postituse alguses.


Mässasime me nende suuskadega niikaua, kui Stig ise aru sai, et piisab küll esimeseks korraks. Ei pidanudki teda keelitama ja meelitama hakkama, et tuppa minna. Ilmad on super ilusad, kraadid ideaalsed, täitsa talve võlumaa  on meil siin metsas.

Siis tuli Stigile veel meelde süntesaator, mis meil lehtla all juba aegadest ammustest vedeleb.Seda ta nuias juba pikka aega, et ma tuppa tooks. Ma lükkasin seda ikka edasi igasugu vabandusi ettekäändeks tuues, põhiliselt muidugi seda, et ma olen väsinud ja teeme seda teinekord. Nüüd aga ei olnud pääsu. Lükkasin kindaga suurema p*sa maha, toitejuhtme leidsin ka üllatavalt lihtsalt ja nii see pill tuppa saigi. See on kuskil umbes täpselt 23 aastat äkki vana. Aga töötab ja näeb päris kobe välja peale põhjalikumat puhastust.


Stig on jube kõva pillimees. Ema juures ta mängib alati nii ilusasti ja ennastunustavalt klaverit. Meena kitarri tahab ta ikka aegajalt laenata ja ksülofon on tal ka harjutamiseks.

Tuppa tulles jäin ma endamisi mõtisklema, et lubasin ju juba kaks aastat tagasi Metele ka suusad osta. Aga sai ikka edasi lükatud, küll puuduva lume tõttu või siis lihtsalt mugavuse tõttu. Minu arust oli see päris suur ettevõtmine - suuskade ostmine. Lubasin küll rahaga säästlikum olla mõned kuud, aga siis pärast mõningast kaalumist otsustasin, et kui mitte nüüd, millal siis veel. Suur pluss asja juures oli see, et nii Mete kui Meena on minuga peaaegu ühes jalanumbris (kui villase sokiga natukene kaasa aidata), ja saame üht komplekti suuski jagada kolme peale.

Panin mõttes esialgse plaani paika, kutsusin Mete ja ja andsin talle äärmiselt pealiskaudselt teada, et käime tiiru ära. Mete on alati käpp, kui kuskile minek. Ega ta suurt ei uurinud, peaasi, et minna saab. Kodused oli kindlad, et kindel Ruhja ots ja andsid tellimused sisse, kes mida poest soovib. Aga, mei ei läinudki Ruhja vaid võtsime suuna Viljandi poole. Autos valgustasin Metet oma plaanist ja ta kiitis selle heaks. Isegi vist rõõmustas, et suusad saame.

Viljandis selgus aga tõsiasi, et meile sobivat pikkust suuski enam müügil ei olnud. Kuna Meena on meist sutsu lühem, siis pikemateg suuskadega riskida ei saanud. Tegin käigu pealt meie plaanid ringi ja müüja juba helistaski Pärnu poodi. Seal olid kahed suusad meie soovitud pikkusega olemas. Ühed pandi meie jaoks kõrvale, sest ei võinud kindel olla, et selle aja jooksul kellelgi veel ilmtingimata sama suurust vaja. Hooaeg ju.

Haarasime Caramel’ i kohvinurgast kaks sefiirikorvi ja asusime Pärnu poole teele. See oli mu esimene libastumine, see sefiirikorv. Aga ma olin vaid hommikusöögiga ja kell oli juba tublilt peale lõunat. Nii hea oli.

Suusad said edukalt ostetud. Saapad, kepid ja sidemed ka. Täismäng ja kõige soodsamate valikutega. Kokku läks see lugu maksma ca. 275€.


Ajasime veel Meenale susejalanõusid taga, aga no mida polnud, seda ei olnud. Tekib küsimus, milleks need poed, kui vajalikku ikka ei leia. Ikka peab tellima kuskilt.

Otsaga Port Artur 2-s, anusin ma Metet, et istuks kuskil ja sööks kasvõi ühe pisikese kartulisalati. Mul oli kõht jube tühi. Aga Mete ei halastanud ja laitis mu plaani maha. Nimelt oli meil plaan Pärnus esmakordselt McDonalds üles otsida. Ega me 100% kindlad ei olnu, et Pärnus üldse midagi sellist on, aga mul oli mingi mälupilt, et kui suvel Valgeranda mindud sai, siis kuskil justkui midagi oli. Pärnut ma tunnen kuigivõrd palju ja võtsimegi suuna vanast sillast üle suunaga Tallinna peale. Silmad hoidsime lahti ja voilaa, oligi olemas. Viimasel ajal minu lemmik “restoran”, just nagitsate ja kohvi pärast ja milline imeline küüslaugukaste seal on.


Sõime Metega kõhud punni ja olime rahul oma päevaga.

Kommentaare ei ole: