Küsimused mulle

12. november 2014

See õnnetu "liha"

Ma ei saa veel lõpetada. Kirjutan ekstra postituse, sest mure on suur.

Täna Meena oli minuga kuri, miks mina olen talle liha sisse söötnud. Lasteaias olevat kasvatajad õelnud, et pelmeenid on lihast tehtud. Jah, on küll, ei vaidle vastu. Aga kas on vaja seda mainida lapsele, kes liha ei söö. See oli väheseid asju, mida ma suutsin Meenale sisse sööta, et ta natukenegi lihatooteid sööks. Ma vastasin talle alati, et pelmeenid on tehtud pelmeenidest ja ta uskus seda kuni üleeilseni, kui ma talle jälle pelmeene pakkusin. Varem sõi ta neid nii keedetult kui praetult ja ma olin õnnelik. Nüüd aga sõi ainult taigna ümbert ära ja sisu jäi rõõmsalt Stigile.

Veel sööb ta saiakatet ja viinereid, mis on lastepärastes pakkides. Aga siis peab tal ka väga suur nälg olema. Teisi lihatooteid ja kala ta keeldub söömast. Ja nüüd siis kukuvad ära ka pelmeenid.

Kust tal see liha mittesöömine on külge tulnud, mina aru ei saa. Kui me Saksamaale läksime aastal 2011, siis Meena lemmik toit oli sült. Ja siis hakkas vaikselt streik lihaga pihta. Üks ja teine asi enam ei kõlvanud, kuni lõpuks keeldus igasugusest lihast - kalast. Saiakatet Saksamaal ei olnud, seda tõime siis võimalusel Eestist.

Tagatipuks hakkas Meena täna nutma ja ütles, et tema lasteaeda ei lähe, sest kasvatajad sunnivad teda supi seest liha sööma. Ja nutab hüsteeriliselt. Et teda maapeale tagasi tuua, lubasin hommikul kohe helistada ja paluda minu lapsele mitte liha toppida :D

Nüüd on mul vaja hommikul kohe see lubadus ka täita, et mitte oma usaldust Meena silmis kaotada...oeh. Vaene mina!

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Tead, lapsed on targemad ja intuitiivsemad, kui me arvame. Kui ta lihast keeldub ja selle vastu nii negatiivselt häälestatud on, siis mina ei topiks. Veel kõige vähem valetaks talle, sest nii kaob usaldus. Ise söön küll liha, aga mul on mitmeid taimetoitlastest tuttavaid/sõpru, nende seas ka neid, kes pole liha lapsest saadik söönud. Tervemad inimesed, kui lihasööjad. Aga see kõik eeldab teadlikku toitumist ja asjaga kursis olemist. Tema on veel liiga väike. Samas, kui tahad toetav olla, siis mina jälgiks/kontrolliks paar korda aastas tema tervist ning viiks end rohkem taimse toitumisega kurssi. Äkki on faas, mis möödub. Äkki ta kunagi ei hakkagi liha sööma ja hiljem on sulle hoopis tänulik su abi eest.

Anonüümne ütles ...

Mina ka ei sunniks. Pealegi, poepelmeenidest, saiakattest ja viineritest ei saa ta nii või naa midagi eriti kasulikku. vaata taimetoit.ee lehele, olen ise sealt päris häid ideid saanud lihata toidu valmistamiseks.

ShoppingQ ütles ...

Aitäh soovitamast!
Lasen tal omad valikud ise teha ja ei sunni teda! Ja ka lasteaed lubas sama:)

ShoppingQ ütles ...

Olen viinerid valinud alati suurima võimaliku lihasisaldusega. Ega see muidugi meie kaubanduses lihtne ei ole, müügil on ikka täielik saast - just vorstitoodete vallas.
Uurin Sinu soovitatud lehte, aitäh!