Küsimused mulle

18. mai 2015

Justkui töövarjupäev

Tunnen ennast juba teist päeva tõbisena ja pole viitsinud midagi eriti liigutada. Eilse päeva molutasin maha niisama. Süüa tegin, aga see oli ka kõik. Väljas oleks nii palju teha, aga no ei olnud tahtmist välja minna. Minu jaoks oli külm ja tuuline. Tervist on ka vaja hoida ja kui pea natukene nina piirkonnast mitte päris okei ei ole, siis ei kisugi midagi tegema, veel vähem välja valju tuule kätte.

Nii ma siis tubane olengi olnud kuni tänaseni. Täna oli mul vaim valmis, et teen oma juustele ühe kosutava kookosõli-meemaski ja siis keeran rätinutsu pähe ja lähen tegutsema. Sain Mask tehtud ja juustest välja ka juba loputatud, helistas isa. Uuris, mis teoksil, millega tegelen ja mis plaanis. Rääksisin oma tohutud plaanid õuega ära ja kuulasin, mis tal välja pakkuda on. Midagi pidi ju olema. Oligi. Pakkus võimalust temaga üks tööreis Tallinnasse kaasa teha.

Nojah, polegi teab mis ajast pealinnas käinud. Viimati vist siis, kui see kurikuulus Vabaduserist avati. Siis sai ka möödasõidul seda vaadatud. Meena oli siis titt ja ma arvan, et see juhtus nii umbes 5 aastat tagasi. Uskumatu, aga tõsi. Meil pole sinna kanti lihtsalt asja olnud. Asja on ikka rohkem suts üle piiri ja nii edasi. Maksimum Pärnu, kui Eesti poole vaadata. Ja ongi nii, et Tallinn on meist ikkagi liiga kaugel.

Mina ütlesin igatahes "ja" peale mõningast kalkuleerimist. Kodus on momendil olukord üsna nutune ja mis minagi siin üksi rabelen. Päästa niikuinii midagi eriti enam ei ole.

Mete muidugi kikitas üleval kõrvul ja kui ta kuulis, et midagi toimuma hakkab, lendas ta hoobilt oma soojast pesast välja ja tuli asja uurima. Seletasin lühidalt plaani ära ja ta arvas, et tema pole ka Tallinnas peaaegu et üldsegi käinud. Korra elus vist ikka on :) Ainuke tingimus, et ta kaasa võtan, oli ülihelikiirusel hammaste pesu. Mete jaoks oli see nalja teha nii hea pakkumise peale. Stig sai iseenesestmõistevalt loa kaasa tulla. Temale see reis kõige rohkem mõeldud oligi. Vana masinamees ikkagi ju.

Nii, mõeldud - tehtud. Föönitasin juuksed, pakkisin Stigile teki ja nossu kaasa ja lahkusime. Tagasi vaatamata. Meena oli juba varem vanaemaga kaasa läinud, tema oli kindlas kohas. Sten oli jälle sõbra juures ja Jaskar hindas hommikul vara oma kahjud üle ja keeras uuesti magama. Täiesti süüdimatult. Ise lubas trimmerdama hakata. Hea mees, kui lubabki. Niigi palju rõõmu mulle :D No ja mis mul enam passida. Tuld!

Olime õigeaegselt kohal, et vanaisa autosse ümber kolida oma kaasa võetud nodiga. Stigil silmad särasid. Ta ei aimanudki, mis teda ees ootas.


Selleks ajaks, kui meie isaga ühinesime, oli temal juba Tõrvast koorem võetud, see Pärnusse viidud ja oli juba Nuias uue järel (saepuru), et see siis jälle Tõrva viia. Sealt tühjalt Võrru sõita, kraanulid peale võtta ja need Talinnasse Bekkeri sadamasse viia.

Märg saepuru Tõrva tehasesse
Spetsiaalne atribuutika saepurutolmu eemaldamiseks
Kraanulid saime Eesti kõige moodsamast ja suuremast graanulitehasest Osulas. Meeletud saepuru hunnikud ja uued hooned. Väravateks kaalud, kust tuli sisenemisel üle sõita, et tühimass teada saada.










Meie koormasse mahtus ca. 30 tonni graanulit, mis oli vaja toimetada Bekkeri sadamasse. Üks sama firma auto juba ootas, et siis kõik koos kolonnis see reis ette võtta.

See oli ka üsna huvitav jälgida. Suheldi raadiosaatjatega, vahetati infot kiiruskaamerate asukohtadest, kiruti sõiduautosid, kes kolonnile vahele sättisid ennast. Pidi väga ohtlik koht sõitmiseks olema. Kui midagu juhtub, pidi väga kehvasti olema, kui suurte autode vahel sõita. Võtsin teadmiseks. Poolas ma ikka alatihti võtsin "rekkadele" sappa, et kellegi kaitsva tiiva all kulgeda. Sabas vist nii hull ei ole, kui kahe suure auto vahel.

Kolmas autojuht, kes meie järel sõitis ja rääkis vene keeles, muretses autode pärast, kes pidid tal sabas olema ja ei saa temast kuidagi mööda. Palus üht peatust, et olukord normaliseeruda saaks. Õige pea aga läks tee mitme realiseks ja siis oli selline tunne, nagu autod oleks punase fooritule tagant pääsenud. Vabanemine. Ja asi oli lahenenud.

Peatustega on nii kolonnis sõites üldsegi kitsas. Metsapeatusest ei saanud unistadagi. Sellepärast pidi Stig oma häda tegema rahumeeli tühjaks saanud viineri karpi. Muud võimalust lihtsalt ei olnud. Saime hakkama.

Näksimisvarud võtsime Tõrva Konsumist, sest mida sa sõidu ajal ikka teed. Sööd loomulikult. Nii ka meie. Stig tegi ka pisikese lõuna une ja Mete kasutas ka juhust, et ennast välja magada. Tallinnas oli muidugi kohustuslik üleval olla. Ajalooline hetk siiski. Ei saa ju maha magada.

Mõeldud  jällegi rekkameestele


Spetsialiteet rekkameestele
Suur - Emajõgi
Adavere tuulik
Viikingite küla
Oleme sihtpunktis
Nägime ka natuke merd
Angaar, kuhu kraanulid varju alla saavad
Koormaid laetakse maha
Koorma sisu lähemalt
Finaal


Kui eesmärk täidetud oli, sõitsid teised autod Osilasse uue koorma järgi, isal aga vahetus lõppes ja oli koju sõit - tühjalt, ilma koormata. Selge raiskamine, aga paratamatus. Nädalaga sõidab ta maha keskmiselt 11 000 km. Täna oli keskmine kütusekulu ca. 27 - 28 l/100 km. Paagi suurus pidi olema 800 l, kui ma nüüd õigesti mäletan. Ma ikka pärisin igasuguseid asju ja tegin ka tarka nägu :D Meie saime vist sõita täna priilt kuskil 500 km.
Kohe oleme õhtal ja metsapeatus oli täitsa võimalik juba
Läbisõit Türilt
Enne vahetuse üle andmist peab autol paak silmini täis olema ja auto peab seest läikima. Pidavat hiljem lihtsam olema korraga, kui alati puhas auto hoida. Selline töö siis minu isal. Mul ka nüüd selgem pilt ja saksin ise ka sellise tööga hakkama, kui keegi auto angaaridest välja aitaks juhtida ja tagurdamine on ka päris julm sellise jurakaga. Aga maanteesõit oli mõnus rahulik, 85 -90 km /h. Pärast oma autosse istudes oli tunne, nagu mingi ilge parsaga sõidaks. Pea lõin ka kohe ära. Nii kuradima uberik võib üks sõiduauto ikka olla :D

Oli vahva päev, ei kahetse, ei mina ega ka Mete - Stig.

6 kommentaari:

  1. Põnev pakkumine ( ehk sobib teemasse )..
    http://tammistepersonal.ee/teenused/toootsijale/tootmismeister

    VastaKustuta
  2. Kuidas te rekkasse ära mahtusite?

    VastaKustuta
  3. 4 inimest ühes rekkas. Kas see on ikka turvaline?

    VastaKustuta