Küsimused mulle

5. mai 2015

Pisikene tähistamine

Aprilli lõpp ja mai algus on meie peres väga tihe sünnipäevade poolest, pidu pidu otsa. Peale tänast peaks tulema vähe rahulikum aeg.

Võtsin kätte ja panin pärmitaigna kerkima, et meie jumalikest rabarberitest ometigi midagi teha. Kasvavad teised sellise mühinaga, et hoia ja keela.

Stig on äsja taignakulbi puhastamise lõpetanud
Et Stigi natukenegi taignast eemal hoida, on mul alati üks nipp varuks. Annan talle taignasegamis puulusika kätte, et ta seda siis aplalt limpsida saaks, seni kui mina taigna lauale kallan ja püüan midagi vormida, ilma et keegi kogu aeg tainast näppama ei tuleks. Küll minu lastele ikka maitseb igasugune tainas.

Üritasin teha midagi teistmoodi. Lõikasin taignast ringid ja panin rabarberi peale, määrisin munaga ja raputasin kaneelisuhkruga üle. Mõnusad pisikesed rabarberikoogi ampsud said.


Teisest osast taignast tegin kringli ja panin ahju küpsema. Ise samal ajal tegin isale kõne, et teda aegsasti sooja kringlit sööma kutsuda. Tal on (oli) täna sünnipäev ja kuidagi ju tuleb oma isa meeles pidada, natukene erilisemalt. Temal aga oli teine ettepanek ja ta arvas, et minul oma pudinatega ja küpsetistega on lihtsam tema juurde sõita.

Mis meil selle vastu olla sai. Teist korda kutsuda ei lasknud. Eks isal olid ka omad kasud mängus. Ta oli hulgim liha ostnud ja tema ainus soov oli, et keegi selle kohe ja kiiresti ära praeks. Aastas korra polevat ju palju tahetud. Kui nüüd mõelda, siis pole isegi juba ammu aega sellisel viisil liha süüa saanud. Pann käis kohe tulele ja varsti liha praadiski. Niikaua tegime kohvi, sõime kringlit ja ma kujutan ette, et suurem osa Nuiast oli vastupandamatut lihapraadimise lõhna täis.



Oi kui maitsev sai. Sten ja Mete sõid ja kiitsid, isast ma ei räägigi. Tõesti oli hea.

Parimate toitudega sünnipäev

Andsin loa õlut maitsta :D
Mõnus tähistamine mõnusate söökidega ja ilma suurema organiseerimiseta. Ka nii saab.

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Tean, mida sa tunned ;)
Ka minu lapsed on kohutavad taignasöödikud, pole vahet, kas magus või soolane tainas, ka pärmitaigna tahavad käest nahka panna enne kui tooted ahju jõuavad :D