Küsimused mulle

21. mai 2015

Kas ma olen konfliktne inimene?

Ma olen tagasihoidlikult õeldes kergelt šokis. Kas ma olen tõesti selline kiusu ajav ja konflikte otsiv inimene ja kujutan endale asju ette? Pean ennast tõsiselt analüüsima või lihtsalt tagasi tõmbama. Ma tunnen, et mind lausa tõrjutakse...seda küll seljataga. Silme ees on kõik meeldivad ja armsad inimesed. Ise püüan ma inimestega avatud ja rõõmus olla, alati abivalmis, lõõn kaasa, kui võimalik ja äkki, pauhti,  tunnen ennast petetuna ja reedetuna.

Asi siis nii...Moodustati meil siin külas külakogu, kes käivad aegajalt koos, et arutada küla asju (üritused, koostegemised jne.) Alati on kokkusaamised kokkulepitud ja osalistega läbi arutatud ja loomulikult on ka teised külainimesed alati oodatud osa võtma. Tahan seda õelda, et üsna armsalt ja personaalselt on asjale lähenetud ja kõik on teate kätte saanud ja kohale tulnud, on isegi sobivat aega passitatud, et kõik soovijad ikka kohale saaks tulla.

Seekordne kogunemine aga läks minust totaalselt mööda ja päris mitmed olid küll FB-ist teadet lugenud ja sealsamas selle ka kohe unustanud. Inimestel on ju siiski ka muud tegemised ja tööd, pered, üritused ja kõik ei seisa meeles. Elu on kiire ja hullumeelne kohati. Seepärast on alati natukene personaalsem lähenemine igati teretulnud. Nagu varem.

Sellel korral piirduti ainult FB-ga ja minul isiklikult on arvutil mitu kasutajat ja minu FB on minu pereliikmetele alati avatud. Ju siis keegi ( kindlasti kohe Jaskar sel korral) luges seda teavitust ja mulle ei lausunud sõnagi. Kuna mulle tuleb teavitusi ikka päris arvestataval hulgal päeva jooksul, siis minust läks see sel korral mööda ja ise ma tavaliselt ei tuhni erinevatel lehtedel, et äkki on kuskil midagi olulist infot.

Täna siis sattusin peale teatele eilsest koosolekust, kus tänati kohale tulnuid. Muidugi tundisn ma kohe huvi, et mis ja kus. Mulle tehti kohe selgeks, et teated olid juba nädal varem väljas ja ma olevat isegi lugenud seda. Kõik eeldasid, et sellega peaks kõik parimas korras olema. Aga miks rahvast koosolekul ei olnud, see ei huvitanud enam kedagi.

Peeti see koosolemine ära, arutati asjad ära ja mis veel haiget tegi, minu idee, et Jaanipäeval võiks DJ sel korral muusikat teha (mis sai ka külakogu toetuse), oli juba pikemat aega vastukaja leidnud, millest minul polnud aimugi. Susistati selja taga, selleasemel et kohe, kui oli selge, et keegi tegelikult DJ-d ei soovigi, mulle ka seda viisakusest mainida. Võimlusi oli ju mitmeid. Ja astuti meie vana eelkäija jälgedesse, kes alatihti tellis pidudele ikka üht ja sama bändi. Nii ka meie "uue valitsuse"ajal. Bänd, kes meid Jaanipäeval lõbustama tuleb, tegi seda ka naistepäeval. Mul pole selle vastu midagi, aga milleks siis süüdistada meie eelmist Külamaja juhatajat samas asjas, kui astutakse ise samas rütmis.



Mine siis veel oma ideid pakkuma, et külaellu natukenegi vaheldust tuua. Eriti, kui sellega veel nõus oldi. Paha maik jäi asjast ja enam ei kipugi oma nina kuhugile toppima. Võib-olla on asi minu isikus ja mulle on nõiajaht kuulutatud. Või näen ma hunti seal, kus seda tegelikult ei ole. Äkki ma reageerin üle ja võiksin oma asjadega tegeleda. Ma ei tea...

Eriti piinlik on, kuidas meie kinnises grupis asju arutatakse. Omaarust läksin heaga asja uurima ja sain vastu ainult nähvamised või üldsegi vaikiti. No nii ei saa ju asju ajada. Tuldi isegi suure žestiga avalikult minu ette vabandama, mis oli puhas mõnitamine.

Ma lähen nüüd patja nutma, ma ei suuda enam :D

28 kommentaari:

Unknown ütles ...

Jah, mina olen tavaliselt koosolekust teavitunud, kuid mul on praegu sada kuus erinevat asja käsil ning mul ei ole selleks lihtsalt enam aega. Mu ema tegi seda ise. Juba nädal tagasi, tuletades seda koosoleku päeval ka meelde.
Muu kohta mul eriti midagi tarka öelda ei ole. Võibolla ainult seda, et ei tasu alati igast kommentaarist halba välja võluda...

ShoppingQ ütles ...

Ma ei võlu midagi, räägin, kuidas mina ennast tunnen ja millise tooniga suhtlemine käib. Ma ei suuda aru saada, millega ma selle ära teeninud olen.

Merje ütles ...

Sa võtad kõike liialt hinge.
Ma saan aru, sa tõesti oled külaelusse palju panustad ja võibolla ootadki rohkem sinuga arvestamist. Mina nägin ka koosoleku kuultust hilja, aga kuna ma ei oodanud personaalset lähenemist, siis oli mu oma viga, et meelest ära läks või üles ei kirjutanud.
Mina olen ka mõne omapoolse ettepaneku teinud ja kui see on mingil põhjusel teostamata jäänud, siis pole ma selle pealegi tulnud, et ärritust tunda. Kõik ei peagi ju minu järgi käima. Eks olen siis üritanud teistes välja pakutud tegemistes kaasa lüüa. Mulle pole oluline, et kõik käiks minu tahtmise järgi, peaasi, et midagigi tehtud saab.

Ja kui seekord DJ ei saanud, saab ju teine kord, ega jaanipäevaga maailm veel lõppe :)

Anonüümne ütles ...

Lugesin ja imestasin.
Kallis Jaanika kas sa ei tahaks psüholoogi poole pöörduda, tema saab siin vast veel aidata.Kuigi kahtlen. Sa tõesti oskad sääsest elevandi teha, muide sa oskasid juba kooliajal hästi valetada ja asju välja mõelda.

ShoppingQ ütles ...

Ei lõppegi, aga oleks võinud ju siiski mainidagi, et DJ on halb mõte ja ENAMUS soovib bändi. Mis mul selle vastu saanuks olla. Ma saan aru, et iga jama wttepanekut ei peagi ju teostama. Selleks ju külakogu mõeldud ongi.
Sul on jah need koosolekud suvad võib-olla, mulle aga ülitähtsad. Kahju kohe, et kohal ei saanud olla. Oleksin kõigega kursis olnud.

ShoppingQ ütles ...

Tean jah! Eks ma pean mõtlema selle peale!

ShoppingQ ütles ...

Erinevalt sinust, käisin ma vähemalt kohal :D

Anonüümne ütles ...

Sa võtad tõesti liigselt kõike hinge. Isiklikult olen õppinud, et avan ennast ainult oma lähedastele ning selle võrra on ka pettumusi vähem.

Tegelikult sel korral ma ei saanud aru, et kas probleem oli selles, et keegi sulle üle ei öelnud, et koosolek toimub või selles, et su ideed maha tehti. Või mõlemas? Pole küll teie külaliige, aga ma ei leia küll, et kellelegi peaks personaalselt ütlema, kui nutiajastul on teated iga kell vaadatavad. Idee maha tegemisest nii palju, et viimane aeg on otsustada, mis jaanipäeval tehakse ning ilmselt nüüd olid inimesed saanud ideed analüüsida ja siiski arutlesid, et tahaksid bändi?

ShoppingQ ütles ...

Arutati juba pikemat aega, aga minu seljataga. Külal oli pilt selge, mulle ei ei pidanud keegi vajalikuks õelda. Isegi koolilapsed teadsid bussis enne, kui mina. Ja otseslt naerdi mind välja, sest julgesin üldse midagi pakkuda. Enam ei topi oma nina küla asjadesse, ausalt.

Unknown ütles ...

MITTE KEEGI ole ole SIND välja naernud, veelvähem selle eest, et küla asjades kaasa lööd. Ei ole vaja asju välja mõelda.
DJ mõte meeldis mulle ka alguses ka, ausalt. Kuid see ei sobi meie väiksesse Lilli külasse...

Anonüümne ütles ...

Aga tee oma pidu DJ(Jaskar) oma kodus ,kutsu külalisi perega. Soovitan soojalt lastega oma kodus kõige parem kui natsa organiseerida kh:) :) :) :)
MARIS :)

ShoppingQ ütles ...

Kas sa olid täna bussis, kui Mete pidi seda oma kõrvaga kuulma? Kuidas tema ema pidi ainuisikuliselt DJ-d tahtma ja küla pidi sellele vastu olema?

ShoppingQ ütles ...

Väga naljakas😢 Minul on seda pidu kõige vähem vaja.

Unknown ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Merje ütles ...

Eks see "jamadus" on ka suhteline - kellele on turvaline mänguväljak oluline, kellele DJ :)

ShoppingQ ütles ...

Saage ometi aru, mulle polnud see DJ elu küsimus, küla hüvanguks sai see ettepanek tehtud.
Point on hoopis inimsuhetes praegu, isegi mitte mänguväljakus.
Ma ju püüdsin uurida, viisakalt, kes kohal olid koosolekul,kes otsustasid. Aga selgus, et otsus oli ammu selge (oleksin üldsusega kahe käega nôus olnud), eile see vaid kinnitati. Aga kui mõista ei soovita (mis on iseenesest ka selge), siis pole mõtet edasi vaielda.

Anonüümne ütles ...

Minu meelest täielik ülereageerimine ja pisikesest asjast tüli tegemine. Päris tõsiselt. Sul on võimalik teha nii, et oma FB kontole pääsed ligi vaid sina ja ei keegi muu. Seekord juhtus, et ei käinud kohal. Mis nüüd siis saab? Maailma lõpp? Tead ju isegi, et ei ole. Kõik need muud mured/rõõmud, mis meil elus ette tulevad, on kordi suuremad. Ise üritan küll pigem positiivsele kui negatiivsele end pühendada. Ja need külajutud... Keegi midagi kuulis, paneb veidi juurde ja räägib edasi... Kui jutt sinuni jõuab, siis on asi veel ekstra üle puhutud. Ei usu, et keegi pahatahtlikult püüdis sind halvasti tundma panna. Pigem ehk mõned teised külaelanikud on omavahel lähedasemad ja neil on ju loomulikult õigus küla asju omavahel arutada, eksole? Küll oleks sulle samuti end väljendatud omal ajal. No juhtus, et said varem teada... Mis seal ikka? Sinu meelest oli hea idee, mõne teise meelest mitte... Täitsa okei ju?

Unknown ütles ...

Ei sõida väga tihti bussiga... ning kuidas on võimalik, et mingid laste jutud ja naermised sulle nii hinge lähevad?? Ja kui aus olla ,siis tahaks väga trada, kes sellist üllutist üldse bussis rääkis?

Anonüümne ütles ...

Tundub et s oledki problemaatiline inimene. Sa ei oska kaotada, elad seda nii raskelt üle, solvud ülilergesti. Kujutan ette et sinuga on väga raske sõber olla. Et kui räägid siin et su mõned sugulased on sulle selja pööranud siis nüüd olen küll kindel et see on su enda tekitatud. Sul on 5 last, nii et sa ei peaks selliste pisiasjade peale aega raiskama. Aga sa ju ei jäta. Nii et mõtle enne kui hakkad oma vvigades teisi materdama. Siin on sul jah hea kirjutada inimestele kes sind ei tunne. Antud teema on sul ikka nii lapsikuks läinud et hakkan juba mõtlema et kui vana sa õieti oled, päriselt ka?!!

Kadi M. ütles ...

Nüüd oled sa küll korralikult üle pingutanud.

Anonüümne ütles ...

Tore kohalkäimine küll, kui tundide kaupa lihtsalt istuti "armastusesaali" jututoas ja lobiseti. Ja nii päevast päeva.

ShoppingQ ütles ...

Olid ajad, mis teha:)

Anonüümne ütles ...

Pealkirjas esitatud küsimusele, et kas oled konfliktne isiksus, on vastus jaatav. Oled küll. See, et Sa ise ennast avatud, lahkeks ja toredaks pead, on Sinu arvamus. Teiste arvamus kujuneb ikka Sinu tegeliku käitumise põhjal. Nagu seekordki. Fb väikestel gruppidel on see eelis, et seal on kohe näha, kes on postitust lugenud. Järelikult eeldas postitaja, et postitust lugesid Sina, kuna tegemist on ju Sinu kontoga. See, et Sulle üle ei helistatud ja meelde ei tuletatud... No anna andeks. Mina arvan, et kui miski asi on inimesele tähtis, tõeliselt tähtis, siis ta seda ära ei unusta. Teha sellest mingi draama... Tõeline pubeka käitumine. Ja see, et MINU idee läbi ei läinud ja et mulle seda kohe ei öeldud jne... Küllap oleks Sulle ka öeldud - seal koosolekul, kuhu Sa ei vaevunud minema.
Mina elan sootuks teises Eestimaa otsas, aga olles Sinu blogi siit ja sealt lugenud, on mulle jäänud mulje, et teie külas ongi ainult üks hea, lahke ja tore inimene: Sina ise. Tõenäosusteooria järgi nii olla ei saa. Kui Sulle tõesti niimoodi tundub, et kõik on kadedad, õelad, tigedad, Sinust ülesõitvad, siis ole palun kena, astu peegli ette ja vaata endale otsa: viga on ilmselgelt Sinus. Ka selles blogis on palju vingumist ja teistele näpuga näitamist. Me kõik saame teha maailma natuke paremaks, alustama peame aga iseendast.

Anonüümne ütles ...

Nüüd laskutakse juba kommentaaride kustutamiseni. Ei kannata kriitikat, poe kappi tagasi

ShoppingQ ütles ...

Kus on kommentaar kustutatud?

ShoppingQ ütles ...

Kui silmas peeti Eero kommentaari, siis tema kustatus ise selle. Miks? Ma ei tea.
Kommentaar tuli mulle e-maile ja on täies mahus sinu ees, kulla õel kommentaator:

Ero Juhkamsoo lisas uue kommentaari teie postitusele „Kas ma olen konfliktne inimene?”: 

Vabandused vabandused ,ei teadnud ,et sul pidu vaja pole. 



Kasutaja Ero Juhkamsoo postitas blogisse ShoppingQ kuupäeval 21. mai2015 22.23

Nüüd aga mine peegli ette ja vaata ennast, kes sa teistele näpuga näitama tuled. Häbi!

Anonüümne ütles ...

Kas üldsuse arvamus oleks teine olnud, kui Sa koosolekul oleks olnud? Vaevalt... seega küla otsustas teisiti, kui Sina. Siin pole ju midagi erilist. Ongi palju arvamusi - seekord nii. Või arvad, et koosolekul kohal viibides oleksid suutnud maailma muuta?

Anonüümne ütles ...

Milleks taolist külatola üldse koosolekule kutsuda? Väga rumalad ettepanekud alati ja mõtlematu jutt. Poole Eesti ees oled nagunii margi maani teinud nii endal kui oma perel.