Küsimused mulle

14. mai 2014

Lumepallisupp

Meie peres väga armastatud nostalgiline magustoit, eriti minu poolt. Ja kuna tühi kõht on kõige parem kokk, siis isutas täitsa lumepallide järele. Kui mina veel laps olin, tehti seda meie peres päris tihti ja kui ma juba ise soovi avaldada oskasin, siis ema täitis alati mu soovi. Veel nimetatakse seda magustoitu "Ujuvateks saarteks". Vöib-olla veel kuidagi?

Vaja läheb 11 muna, vähemaga pole mõtet minu arust üldse vaeva nägema hakata. See oleks miinimum:)
Pott panna tilga veega tulele, lisada ca. 1,5 liitrit piima ja natukene soola. Munavalged eraldan kollastest. Kollased panen köögikombaini, lisan 11 spl suhkrut, natuke vaniljesuhkrut ja panen masina vahustama. Ise hakkan samaajal munavalgeid miksriga vahustama, kuhu lisan ka näpuotsaga soola. Valged vahustan tugevaks vahuks ja siis tõstan vahukulbiga parajad kuhjad kuuma piima sisse, kuumutan ja keeran teise külje. Kui ülearu kuumutada või kui piim keema läheb, siis kuivab munavalgevaht kokku, hahitub lausa. Tasub ettevaatlik olla ja see õige hetk ära tabada. Kuumutatud lumepallid tõstan taldrikutesse ja panen uue koguse piima sisse. Vahepeal kallan taldrikutesse kogunenud piima tagasi potti, mis munavalgest välja on imbunud. Kui lumepallidega asi ühelpool ja piimad taldrikutest kurnatud, lisan tugevasti vahustatud munakollastele 2 spl tärklist ja lasen masinal ühtlaseks segada. Keema tõusnud piima võtan tulelt ja kiiresti vispliga segades lisan munakollasemassi piimale. Panen poti uuesti tulele ja kogu aeg segades lasen õrnalt keema tõusta vaniljekastel. Valan segu lumepallidele. Esimese portsu söön kohe kuumalt, aga prem on jahtunult loomulikult, eriti veel teisel päeval. Kahjuks on selleks ajaks kõik otsas juba:)

Töö käik pildis:

Munakollased suhkruga vahustatud

Lisasin 2 spl tärklist

Vahustatud munavalge kuumutamine piima sees

Taldrikutele ilmub piim, mis on vaja potti tagasi valada vahukulbi abil


Kuumale piimale on lisatud vahustatud munakollasesegu


Valmis!
Head isu!



Kommentaare ei ole: