Küsimused mulle

8. jaanuar 2015

Esimene koolinädal

Pole kerge olnud. Võtab ikka aega, et jälle sisse elada hommikustele vara tõusmistele. Unega on ka lood nii nagu nad on. Lähen küll normaalsel ajal voodisse, aga päris unne jään alles peale keskööd. Tihti olen juba 4-5 ajal mingitel segavatel põhjustel ärkvel ja kui suigatangi, siis on juba äratuskella kord. See juhtub 6:10. Loomulikult vajutan korduse peale ja magan edasi. 6:18 on järgmine äratus. Panen taas kordama - nii igaks juhuks, et mine tea, võin magama jääda. Kuigi see on aeg, kui pean ikkagi tõusma, rohkem venitada ei kannata. Küll ma mõtlen oma mõtetes, kuidas saaks nii, et tõusma ei peaks. Aga pääsu pole, PEAB.

Esimene teekond on vetsu ja mööda minnes teen lastele ka esimese äratuse. Kui vetsust tagasi olen, on heal juhul juba Mete voodist väljas, parematel juhtudel ka Meena. Sten, tema on alati viimane, aga kõige esimene, kes omadega valmis saab. No patse pole vaja ju:D

Lapsed on ka väga raske tõusmisega sel nädalal olnud. Harjutud kaua magama. Põhiline süüdlane on telekas ja õhtused "hittsaated", mis mingil juhul vaatamata jääda ei tohi. Ja nii see uneaeg lüheneb. Eile me lihtsalt ei pannudki telekat käima ja kaheksast olid kõik voodites. Seda oli hommikul kohe tunda - heas mõttes.

Küll ma olen mõelnud, et saadan lapsed ära ja keeran uuesti magama. Aga kui kõik see hommikune triangel läbi on ja mõnus vaikus majas, siis ei raatsi küll seda
väärtuslikku aega magamisele kulutada. Stig ka tihti magab alles ja siis on mõnus Terevisiooni vaadata ja hommikukohvi rüübata.

Nädal on väga külm olnud ja suurem osa aurust kulub kütmisele, vee sulatamisele, puide vedamisele. Hommikuti on tihti minul esimene reis puukuuri, et tuli pliidi alla saaks. Pole eriti meeldiv, kui toas on +15 ja väljas -15. Õnneks on lastel soojad pidzaamad, mis on suureks abiks. Minul on õnneks väike soojendajagi külje all - Stig.

Väga tähtis on kassidele kohe esimese asjana soe piim viia ja söök. Nemad on hommikul vara platsis, samal ajal, kui lapsed bussijaama kõndima hakkavad.

Külmematel päevadel on meil tuli kogu päeva pliidi all ja minu lemmikkoht pliidi kõrval. Õue mina oma nina ei pista sellise pakasega. Stig ka mitte. Meil on toas värsket õhku piisavalt, kõik puhub ju läbi - seinad, aknad, põrandad ja laed:D

Ma ei kujta ette, kui ma peaksin tööl käima. Kes siis maja kütaks. Kes süüa teeks, pesu peseks, pesu lapiks, puid veaks, lapsi lõunaajal kodus ootaks. Praegu on ikka selles suhtes küll lastel ideaalne, et emme kodus ootab söögiga ja toad on kõetud.

Nii et tegelikult pole viriseda midagi. Kõik on ju parimas korras - nii minul kui lastel:) Järgnev nädal läheb kindlasti juba ladusamalt ja soojemalt!


 

10 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Sten on terve noor mees. (ära tule ütlema, et tal jõudu ei ole, mul on üheksa-aastane kidurat kasvu poeg, keerab purke lahti ja teeb muid jõunumbreid nagu naksti) Toogu õhtul paar sületäit puid hommikuks valmis. Ausalt. Meil on ka aktiivmaja (tuulutada pole üldse tarvis, kõik tuuldub akna- ja uksepragude kaudu ise), aga puud võtavad palju kergemini tule külge ja põlevad paremini, annavad rohkem sooja ka, kui nad on päevakese toas olnud. Eriti lootusetu on kütta äsja kuurist toodud puudega, kui ilm on väga niiske, sula või muidu vihmane. Pealegi on Sul ju endal ebameeldiv hommikuti sellist järsku äratust kogeda, kui veel tuul ka on, brrrr ...

Kui Sa nüüd ütled, et köögis pole puid kusagil hoida, siis tekita mingi kast või korv, kus nad pliidi kõrval õhtust saadik soojas saaksid seista. Ideid Sul ju on. :) See on seda väärt.

Jõudu, sooja tuba ja häid lapsi!

ShoppingQ ütles ...

Ma vihkan seda, kui köök on kui puukuur. Ma olen ära keelanud puude vedamise kuhjamise eesmärgil. Korvitäis puid pliidisuu ees pole paha, need on tihti ka olemas. Aga külmaga põletame me kõik toasolevad puud tihti ära ja siis on vaja ikka hommikuvõimlemine kuuris teha. Tuleb mulle kasuks. Sten hoolitseb lume eest😊

ShoppingQ ütles ...

Pliidi juures on mul kast, aga musta pesu jaoks😁

Anonüümne ütles ...

Arusaadav. Mulle ka ei meeldi meie kodu praegune lahendus, et pliidipuud on pliidi kõrval hunnikus, ahjupuude jaoks on õnneks kaks ilusat ja sobivat kohta olemas (üks selline üsna klassikaline, kamina all). Aga tulealustuspuud võiksid toas ikka olla, läheb paremini põlema - või tead Sa mingit eriti head nõksu, kuidas õuest toodud puud kohe põlema saab? Kui, siis võiksid jagada.

ShoppingQ ütles ...

Meie kogusime kaselangilt kasetohtu-kindlapeale minek. Ja puud on meil kuivad ja kuuris varjus. Külmad on nad küll, kui vahetult enne kütmist tuppa tuua.

Anonüümne ütles ...

Inimene tahab puhtast südamest väärt nõu anda, mis seals vaielda, kui kolme aastane.. Kuiv soe puu kütab selle 15 kraadise toa ilmselgelt kiiremini soojaks, kui meeldib kauem külmetada, siis pole midagi teha. Ütle siis kohe, et ei soovi nõuandeid, vaid kaastunnet ja taevani kiitust

ShoppingQ ütles ...

??

Anonüümne ütles ...

Mina olen see esimene anonüümne, kes kaks korda kirjutas, üheksa-aastase pojaga, mitte teine, kellel sõrm kogemata "kolmeaastasesse" tühiku jättis. Ei näe Sinu seisukohas küll mingit vaidlemist, eks Sa ise tead oma asju ja eelistusi. Kuurid on tegelikult ka erinevad, mõni on hõredam, mõni tihedam.
Kasetoht on ilmselt jah hea asi, meie kandis paraku eriti palju mahavõetud kaskesid ei kohta, puha männimets.

ShoppingQ ütles ...

Keegi püüdis sappi pritsima hakata jumalast tühjast kohast. Aga pole hullu, juhtub ikka:D

Saadan Sulle äkki prooviks tohtu?

Anonüümne ütles ...

Aitäh, pole tarvis, meil on kase- ja lepasegu küttepuud, saan neiltki kiskuda, kuivatada ja katsetada.