Küsimused mulle

23. mai 2015

Aeg annab arutust

Kui eile oleks keegi küsinud, kuidas minu tänane päev välja näeb, ei oleks ma osanud midagi tarka õelda. Ma ei tea tihti, kuidas asjad lähevad. Olen oma aja peremees ja planeerin asju käigu pealt ja vastavalt vajadusele.

Hakkasin eile suure uhaaga muru niitma. Siiani on seda Sten teinud, aga ta alatihti suretab masina välja ja kirub muruniitjat. Valus on lausa kuulata seda kõike. Olen silma kinni pigistanud ja lasknud tal oma asja ajada. Nüüd on taaga käega löönud ja kurdab, et selle nitjaga tema niita ei saa.

Võtsin siis juhtimise üle ja vaadata, kas asi tõesti on nii hull. Siledal maastikul läks mul päris hästi ja imestasin, milles küll Stenil probleem on. Ja õige pea sain tunda, kus probleem on. Kõik see masin üks suur probleem ongi.

Meil on üks masin veel. See oli eelmisest suvest saati külapeal remondi järjekorras. Unustatud juba ühesõnaga. Eile tuli mul see meelde. Häda ju käes. Oi kuidas oli isu muru niita :D Organiseerisime paari telefonikõnega masina koju, vaatasime vead üle ja panime plaani paika -hommikul vara viisime masinad isa juurde keevitusse. Äkki saab veel asja, kasvõi ühestki.



Loomulikult käisid mul peast läbi juba plaan B variandid - uus muruniiduk või hoopistükkis murutrimmer. Meil on siin kohati üpris ebatasane maa ja trimmer kuluks ka marjaks ära. Ainukeseks takistuseks on aga aeg ja ma vajaks kedagi ostule kaasa, kes oskaks mind nõustada ja mulle sobiva masina välja valida. Või veel parem, mind asjasse mitte segadagi. Annaksin raha ja ootaksin koduväravas, kui masin tehnilises korras mulle koju kätte tuuakse. Mind eriti ei huvita see tehniline pool. Niita ma võin küll. Nii. Sellised plaanid olid.

Hommikul hiilisime Jaskariga enne koitu kodust minema. Teised kõik magasid magusat und alles. Tegin meile termosesse kohvi kaasa ja lootsime enne isa kohale jõuda ja töökoja väravas suuri silmi teha, kui isa oleks jõudnud. Talle on alati tähtis, et asjadega vara pihta hakatakse. Püüdsime varased olla, aga isa oli juba kohal. Ei saanudki tema suuri silmi näha. Hoopis meie silmad olid suured :D

Mina istusin autos, jõin kohvi ja ootasin, kui ükski masinatest töökorda saaks. Sai. Teine jäi veel remonti. Mina võtsin niiduki, Konsumist hunniku hakkliha ja kihutasin koju, et edasine päev ka paika loksuks. Kodus oli alles öörahu:)

Meil oli plaanis ammu planeeritud rattamatkast osa võtta kogu "jõuguga". Ma polnud aga kindel, kes sinna lähevad lõpuks. Mete ja Sten olid valmis ka ilma minuta minema. Mul oli paar takistust. Üks neist tõsine. Teiste kohapealt oleks saanud rahulikult silma kinni pigistada.

Tõsine mure oli, et Stigil oli just vahetult enne kümmet jälle see kurikuulus kakamise vaev. See on tal juba mitu päeva kestnud ja teda tundes, sain aru, et kohe-kohe peaks olema kulminatsioon. Öö läbi ma jooksin temaga  niigi juba wc vahet. Oi kui väsitav see on. Ja siis 15 minutit enne kümmet ta murdus ja sai vaevast lahti. Oi kui hea tunne see on. Mul on elu kohe poole kergem.

Selleks ajaks olid lapsed kõhud putru täis söönud ja enamvähem väljasõiduks valmis. Saimegi kõik koos minna. Väljaarvatud Jaskar, tema oli kindla koha peal - vanaisa hoole all:D

Start oli kell 10 külakeskusest. Mina liitusin oma pudinatega üsna meie kodu lähedal. Enne piiri liitusid veel mõned ja sõit võis alata. Kokku oli 12 ratturit. Arvestatav hulk meie külakese kohta.



Sihiks oli Ruhja oma kuulsa jäätisevabrikuga. Meile tehti pisikene vabriku tutvustus koos jäätise degusteerimisega. Küll vene keeles, aga mina sain üllatavalt palju aru. Jäätis oli maitsev ja kõige kõige oli minuarust kohvimaisteline jäätis kreekapähklitega.

Minu lemmik maitse

Degusteerija
Lõpuks pisteti veel igale ühele üks jäätis pihku ja oligi meie uudishimu rahuldatud. Nüüd on selge, kust see jäätis päris tuleb. Lehmadelt :D Maksis see lõbu 2€ nägu.

Suvisel perioodil on võimalik ka suuremates kogustes jäätist otse tehasest osta ja seda soodsamalt, kui tavaliselt kauplustes. Teadmiseks jäätisesõpradele.

Edasi läksime infopunkti, mis turistidele mõeldud ja seal saime veel silma peale visata Jaapani toale. Ruhja linnal pidi olema Jaapanist üks sõpruslinn, kelle kingid on kogutud kõik ühte tuppa, inimestele vaatamiseks. Oli ka huvitav elamus!

Siis tuli see kaua oodatud aeg, eriti lastele, kui lasti poodi. Enne kojusõitu istusime veel ühiselt Ruhja keskväljakul ja kinnitasime kergelt keha. Ja oligi aeg lahkuda. Transport oli meil ka sabas, kes korjas väsinud inimesi kokku. See oli hea lahendus, sest Meena hakkas kohati ikka päris valjult protesteerima. Aga kui ta natukene puhanud oli, ühines ta jälle meiega.

Marsruut oli umbes 32 kilomeetrit edasi - tagasi. Paras maa liigutamiseks. Iga päev ei taha, aga vahest võib. Vahva oli. Kahju kül ajast olnud, et noh, oleks võinud kodus parem muru niita või nii. Ilm oli ka okei, natuke tibutas, ei midagi hullu.

Kodus olime ca. kella kolmeks. Paras aeg Stigi lõunauneks ja mina eirasin oma väsimust ja hakkasin kohe köögis söögiga tegelema. Oleks võinud ju ka siruli ennast visata, aga ei, endal oli nälg ja töömehed olid koju tulemas. Ei saanud lubada omale laiskuse hetke.

Hommikul ostetud 2 kg hakkliha tegin kiirelt kotletitaignaks - 1:1-le toores kartul-sibul ja hakkliha. Tuli pliidi alla, vormisin taignast kotletid valmis ja hakkasin küpsetama. Kolm panni täit ja valmis. Vahepeal tegin veel salati ka valmis ja siis sain aega jalad seinale visata. Ikka täitsa huugasid teised.



Hea on mõelda, et homme ei ole kuhugile kiiret ja täna saan lõpuks ka Eurovisioonile silma peale visata. Vähemalt neljale esimesele laulule, kui ma rohkem tõesti ei jõua. See on üks huvitavamaid sündmusi igal aastal, mida ma tõesti jälgida tahan ja viitsin. Kasvõi siis hommikul uudistestki :D

Homme hakkan jälle tõsisemalt aias tegutsema ja vaatan, kuidas muruniiduk ennast üleval peab. Äkki on siiski vaja uue järgi minna. Eks näis.

4 kommentaari:

Efka ütles ...

Mis kell te siis töökoja juures olite?

ShoppingQ ütles ...

Ei tea, aga kaheksaks oli muruniiduk keevitatud.

cristal ütles ...

kuidas sinna jäätisevabrikusse minna saab? kas ise leppisid ajad kokku või võib otse sisse astuda? paluks kontakti, kui võimalik :)

ShoppingQ ütles ...

Enne tuleks ikka aeg kokku leppida. Kodulehelt saab kontakandmed ja aadressi:
http://www.rujienassaldejums.lv