Küsimused mulle

1. juuni 2015

Täielik ämber

Tänane päeb siis. Päev on küll poole peal alles, aga juba nii kuradima kiiva jooksnud.

Oli juba pikalt ette teada, et täna on lasteaias natukene ebatraditsiooniline päev ja elukorraldus. Ja lisaks on ju veel ka Kleidikandmise päev. Ja eks see ebakorrapärasus on juba pikemat aega, sest on lõpetamised, ekskursioonid ja erinevad koolilõpu üritused. Ja kui sul on peres ikka 5 last, siis võtab silme eest kirjuks küll. Ja väsitab.

Mina lolli peaga läksin tänasel päeval välja Kleidikandmise päeva  vaimus. Meena rääkisin ka ära ja üsna kergelt. Metel oli õnneiks niipalju hoidu, et tema välistas kohe selle võimaluse, et tema kodust kleidiga tänase päeva puhul lahkub. Pani ettenägelikult püksid jalga.

Kui me Meenaga kodust välja astusime, oli  meie hoovis soe ja päikesepaisteline. Ma ei kahelnud hetkegi oma valikus täna kleiti kanda. Kui me aga lastaia juurde jõudsime ja välja astusime, kahtlesime me Meenaga mõlemad juba oma valikus. Kõhe oli. Päikest Nuias ei olnud. Meena oli mures, mida teised inimesed arvavad, kui meid kleitides näevad. Jah, suht koomilised olime küll. Aga ma ei näidanud seda välja, muidu Meena oleks veel ebakindlamaks muutunud ja jumal teab, mida nõudma hakanud (pükse äkki). Kõik, keda me kohtasime, olid mõnusalt pükstes ja soojalt riides. Vastavalt ilmale ikka. Ja eks Lastekaitsepäeva üritus oleks pükstes kohe poole mugavam ka olnud.

Meena sai omale tänu tädi Vallile küll retuusid kleidi alla, aga mina ei näinud muud võimalust, kui koju tagasi sõita ja ennast soojalt riidese panna. Pidin päris käbedalt tegema, sest Tibude rühm vajas lastevanemate abi, et pisikesed "tibud" Nuia keskväljakule jalutada, kust kogu see tänane päev alguse sai.

Kahmasin kodust veel Meenale ka midagi mugavamat kaasa ja kiirustasin tagasi. Jäin küll lootusetult hiljaks, sest lapsed olid juba kõik peaaegu kohal. Ei olnud minust mingit abi. Niipalju siis ainult, et kantseldasin omi lapsi ise.

Tegelikult käis mul eile mitu korda peast läbi, et täna üldsegi mitte lastega kodust välja tulla. Aga kasvatajad ikka veensid, et lapsed toogu  ma ikka, vahva päev pidavat olema ja lapsed võiksid sellest osa siiski saada. Laste nimel ma siis pingutasin.

Aga ma pettusin. Mina. Lastel võib-olla oli ime natukene lõbus. Eriti see hetk, kui õhupallid laste soovidega lendu lasti. Siis Stig küll siiralt rõõmustas. Mis siis, et ta oli vahetult enne juba kolm õhupalli kogemata lendu lasknud. Muu asi oli üldiselt igav. Kari lapsi lihtsalt kokku aetud - nii lasteaiast kui kooolist, et mõned laulud ühiselt laulda, pillimehi kuulata ja siis rongkäiguna tagasi lasteaia - kooli juurde naasta. Tundus selline nõukaaegne kohustuslik üritus. Mul on need veel väga hästi meeles. Seekord ei olnud ainult kohustuslikku pioneerirätti :D

Mina jäin rongkäigust oma pisemate lastega maha, et Konsumist ühed odavad vahvlitopsid võtta ja vältida seda karjas liikumist. Jäätiseraha oli küll lastele ette nähtud ja varemalt juba vanematelt kokku kogutud, et lasteaia hoovist 1.50€ maksvat pehmet (soft) jäätist osta. Mulle tundus see hind ulme kallis. Jäätis kusjuures oli pisike. Isegi IKEA's on sarnane jäätis 1€, aga tunduvalt suurem. Saime selle raha eest kolm "Väikese Tomi" vahvlitopsi. Selge see, et aastas korra ju võib, aga ei PEA.


Vedasime ennast siis peale jäätise söömist ka lasteaia mänguväljakule. Stig tegi mõned liud väljakul, kuhu ta tavaliselt ei satu ja siis imbusid juba Mete ja Sten ka minu külje alla ja kurtsid, kui igav ikka on. Lapsed nurusid koju. Kella 11 aegu juba. Kuna Stig ei olnud ka enam nõus oma rühma juurde jääma, siis ei jäänudki muud üle, kui kõik see mees koju sõidutada. Meena oli ennast mingisugusesse järjekorda sättinud, kus tehti maalinguid ja tema oma kohta seal loovutada ei tahtnud. Et tal oli lasteaia päev täitsa ette nähtud, jäi tema sinna, et siis oma rühmaga lõunatada ja lõunauni ka teha. Ta oli sellega täitsa päri.

Meie võtsime veel suurematele lastele ka poejäätised ja asusime koduteele. Lapsed olid rahul. Ja veel rohkem rahul olid nad, kui koduuksest sisse astusime. Kodus on mõnus olla. Ei mingit kisa ja müra, mõnus rahulik õhkkond.

Tegime omale eile uue elutoa ka, kolisime teleka köögist tuppa ja nüüd on meil selline mõnus nurk, kus aeg maha võtta.

Stig läks kohe magama. Eks temagi oli kogu sellest melust väsinud. Minu päev Meenaga aga jätkub. Neljast lähen talle lasteaeda järele, et ta esinema saaks oma "Tupsude" tantsurühmaga minna.

Niipalju siis kleidi kandmisest. Ei ole kleidiilmad meile siia veel jõudnud.


7 kommentaari:

Unknown ütles ...

Ma arvan ka, et 1.50 jäätise eest on palju küsitud. Eriti veel lastekaitsepäeval. Täna peaks lastele jäätist hoopis kinkima.

ShoppingQ ütles ...

Aga mis märkimist väärib, järjekord oli lausa sellel jäätisele.

Anonüümne ütles ...

Ma olin püstikuri kui kuulsin, et lasteaia peost on mingi laat tehtud, vähe sellest 1.50 jäätisest, õhupallid olid ju 1.- Lasteaia peod võiks ikkagi hoida joont, et mingid raha eest ostmised on välistatud. Häbilugu täiesti.

ShoppingQ ütles ...

Minu lapsed olid ka õhupalidest vaimustuses. Meena võttis õnneloosi 1€ eest ja ma ei tea, mida ta lootis sealt saada. Igatahes, kui selgus, et ta võitis pastaka, oli ta nii solvunud ja keeldus oma võitu vastu võtmast. Oi me siis keelitasime ja meelitasime teda tädidega ja lõpuks saime ta nii kaugele, et talle lubati üks õhupall, kui ta pastaka valib ka omale.
Kui me lahkusime peolt, siis ostsin ma talle Konsumist paki klassikalisi õhupalle mingi 70 sendi eest (10tk). Kodus oli rõõmu kui palju.

Anonüümne ütles ...

Lugup. anonüümne. Lastekaitsepäeval müüdi lasteaias õnneloosi 1€ tükk. Kõikidel loosi ostjatel oli võimalik võita heategevuslikult annetatud esemeid. Loosi tulu(144€) kandsime Karksi-Nuia Lasteaia eelarvesse õppevahendite soetamiseks. Väikestele loosivõtjatele kinkisime lisaks 1 õhupalli(heeliumiga täidetud) AITÄH'i eest. Mitte keegi ei olnud kohustatud õnneloosi ostma!

Kai Kannistu Karksi Valla Kultuurikeskusest

juta ütles ...

Vaatasin akg meediagrupi pilte fbs..tundus küll tore üritus. Miks küll Sinu poolt nii negatiivne kajastus? Ära osale, kui miski ei meeldi ja pärast hädaldada vaja..ja siis ei toimu midagi jällegist?

ShoppingQ ütles ...

"Juta", ära nüüd käi siin erinevate nimedega ainult negatiivsust otsimas. Loed äkki veel korra, mida ma kirjutasin ja teinekord võtad ise ka nendest tohututest üritustest osa, mis meie vallas toimuvad. Arvuti taga passimine ei näita küll sinu aktiivsust. Pildid ja reaalsus on ikka kaks erinevat asja😁