Nüüdseks olen ära käinud auto esimeses hoolduses ja kirjutan oma kogemusest. Lisaks hooldusele tellisin ka pagasimati ja porilapakad - isa soe soovitus, muidu pidi auto kuidagi alasti välja nägema ja eks neil porilapakatel on ikka mingi kasulik funktsioon ka.
Palju see lõbu mulle maksma minna võis, polnud mul aimugi. Raha ma laenasin, sest no tõesti, näpud ikka sajaga põhjas kuu lõpus. Meeletud väljaminekud on olnud ja no hooldus oli vaja ära teha varem või hiljem. Kilomeetrid muudkui jooksid peale.
See hoolduste süsteem on ka minu jaoks üsna ähmane. Küsiti, mis hooldust soovin. No kust ma tean. Mina oleks soovinud ainult õlivahetust, aga kuna auto on garantiiga, siis on vaja teha veel igasugu nipet-näpetit - pidurid lahti võtta, salongifilter vahetada, uksed õlitada, pirnid (lambid) kontrollida jne. Kella palusin ka õigeks panna. Kui isa küsis, miks kütusefiltrit ei vahetatud, siis no ausalt öeldes ega ma ei teadnud. Ja põhiline isa soov oli, et kõik mis välja vahetati, pidin paluma endale kaasa panna. No vana õli ja filtrid, et ikka näha oleks, et asjad on vahetatud. Paranoia. Arusaadav, ega sa ise ju midagi ei näe, mida su autoga tehakse ja kas üldse tehakse. Ainuke asi, mida näed, on raha kasseerimine.
Viisin auto kokkulepitud kohta ja sain selle kätte 2,5 tunni pärast. Arve oli ca. 360 eurot. Eks ma umbes millegi nii suure summaga arvestanud olin ka. Kohe hakkasid silma tolmused näpujäljed porilapakatel. Väga näotu. Otsisin kotist pabertaskuräti ja püüdsin natukene puhastada. Autosse minnes panin tähele õli pritsmeid ukse polstritel. Selline uhke esindus ja üle antakse selline räpane auto. Kujutasin kohe ette, millised määrdunud tehnikud on autot näppinud. Hoidsin oma suu muidugi kinni, tagasihoidlik, nagu ma olen. Ainuke asi, mida ma küsida julgesin, oli kellaaeg - kas see ikka õigeks sai. See töö oli tegemata, aga kohe kiirelt organiseeriti teadja mees kohale ja kell sai õigeks. Seaded olid kõik inglise keele peale krutitud, millest mina mõhkugi ei jaga. Need said ka tagasi saksa keele peale ja sellega oli minu hoolduses käik lõppenud. 20 000 km hooletu, siis tuleb korrata.
Kui ma siis isale oma nõrdimusest rääkisin, ütles tema, et sellist autot ta küll vastu võtnud ei oleks. Temale on eriti hell teema, kui autot niimoodi rüvetatakse. Oli mis oli, mina kuskile õiendama küll ei oleks läinud.
Paar päeva tagasi potsatas minu postaksti e-mail, kus paluti tagasisidet minu teeninduskogemuse kohta. Minu võimalus. Asusin kohe küsitlust täitma ja panin kõik oma mured kirja ja saatsin ära. Eile helistab võõras number. Selgus, et autoesindus ja nad soovisid teada, mis siis tegelikult minu rahulolematust põhjustas. Seletasin lühidalt ära ja mind tänati tagasiside eest. Siis teadvat nad, mida paremaks teha ja kuidas oma tehnikuid suunata. Ok, olin natukene üllatunud, et niimoodi kohe laivi lennati. Siis viimasena kõlas lause, et nad pakuvad mulle kahjutasuks tasuta auto pesu. Olin ikka täitsa pahviks löödud. Meeldiv, kuidas ikka pingutatakse:)
11 kommentaari:
Muude asjade kohta ei oskagi midagi arvata, aga et seaded automaatselt inglise keele peale pannakse, on küll häbematus. Justnagu inglise keel oleks ainus võõrkeel, mida eestlased oskavad!
oi ei armasta ma neid autohooldusi. Järgmine kord kui lähed, vöta hirmutamiseks mingi mehe välimusega tegelane kaasa. Autoteenenduses ollakse seisukohal et naine on loll kui lauajalg ja natuke lollim ka veel MIna viisin oma mazdakese omal ajal hooldusesse nagu vaja..ning palusin esimesed sarniirid ära vahetada jne..kogu hooldus. Ja nii kolm aastat jutti..ja ratta koopas kolks ära ei kadunud..läks aina hullemaks. Siis..ostsin ise sarniirid..ning viisid auto küla kuldnäpu juurde..tema vahetas sarniirid ära ning näitas mulle neid sarniire..need oli selleks ajaks 10 aastaseks saanud ,. mind oli autoteeenenduses aastaid tillitatud ( viljandis ) et nad vahetasid sarniire. Peale küla kuldnäpu remonti jooksis auto nagu ölitatud.nagu tutikas. Sinul on aga nii uus auto et külamehe juurde viia ei saa. Aga ole julgelt paranoiline ning avalda oma arvamust kohe ja väljahäälselt. Mina tagasihoidlikkuse all ei kannata .Kui midagi ei meeldi tuleb kohe valjult öelda. Tagasihoidlikkus ei ole voorus. Ole tubli ja edu uue autoga.
Liebe grüße aus Deutschland. Ly Asu
Selle raha eest saaksin oma Nissanile soomes 2hooldust ja jääks üle ka veel.Ehh seda eesti elu.
Vigade parandus: peab igal sügisel; taolisi külmi ilmu.
Ma ei tea, mis pagana murrakut mu klaviatuur täna paneb :)
Tolmu ja õhufiltrite vahetus tasub ise teha, kas seda üldse vaja on näeb kohe ära. Kella õigeks panemise eest ehk raha ei võeta aga sihukesed asjad on ju käsiraamatus kirjas. Pealegi kui palud kella teeninduses õigeks panna võrdub see suure plakatiga kapotil: lüpske mind, sest ma ei oska isegi lugeda ;)
Määrdunud iste on tegelikult asi, mille peale peab protestima. Tavaliselt tõmmatakse normaalses kohas teeninduses istmetele kilekatted enne peale kui mehhaanikut ligi lastakse. Kui tõepoolest õli, siis seda ise väga tülikas puhtaks saada.
No mul oli pagasimatt ja porilapakad ka hinna sees + paigaldamine:)
Jumal tänatud, et see enne avastatud sai, kui sealt jalga lasin, muidu oleks jamaks läinud - hakka jälle tagasi minema.
Natuke läbipaistvam võiks küll see auto remont olla.
No seda asja peaks täitsa uurima.
Kallis inimene, hea, et suure otsimise ja katsetamise peale kapotigi lahti suutsin teha, mis filtrite vahetamisest sa siin räägid:D Käsiraamat üldsegi puudub autol. Ja kella õigeks panemisega oli kohapealsel asjatundjalgi tükk tegu.
Istmed määrdunud ei olnud vaid ukse sisepolstritel olid pihustatud õlipritsmed näha.
Postita kommentaar