Küsimused mulle

9. mai 2019

Tark ei torma

Kaks päeva pole töömees saanud aega meie objektile tulla. Loodan, et ta täna ikka välja ilmub ja hakkab lõpuks plaatima.

Kasutasime seda aega selleks, et seemnekartul keldrist välja venitada. Jah, just nimelt venitada. Käib ju kõik vannitoa põrandas oleva luugi kaudu ja oleks üsna vilets olnud seal tolmutada, kui põrand oleks värskelt plaaditud.

Ja kuna Jaskar kodus oldud aja jooksul seda tööd ära teha ei jõudnud ja Sten on kogu aeg kas trennis, koolis või õpib, siis pidime Metega selle töö ise ette võtma. Õnneks on mul sügisel niipalju oidu olnud, et olen seemne sorteerinud üsna pisikestesse kottidesse. Ja alati katsun ka söögi-ja seemne erinevat värvi kottidesse panna, siis on selge pilt. Kuigi jah, eks suuruse järgi suudab ka ikka seemnekartuli ära eristada.

Igatahes oli mul Metest suur abi. Mina andsin alt keldrist kätte, tema võttis koti luugi peal vastu. Esimesed kotid oli üsna lope välja "visata", kui ära väsisin, siis andis ikka venitada. Keldri koristasin ka kohe ehitusprahist ära, sai see asi ka korda.

Tavalisel, kui ma oma palgatöö olen lõpetanud ja juhtun kas teleka ette istuma või hoopistükkis viskan pikali, siis libiseb õhtu käest ja midagi tehtud ei saa. Eile aga tuletas Mete mulle kohe meelde, et pesu oleks vaja kuivama panna ja see andis mulle hea hoo. Sai lisaks kõigele ka puid kuuri veetud, Stenile sõitsin taksot, Stigile tegin WC transfeeri, söök sai tehtud. Lõpuks olin ma nii väsinud, et autoroolis oli see rahunemise hetk ja tundsin, kui läbi ma omadega olen. Unistasin ainult voodisse jõudmisest.

Selle "takso" sõitmise kohta on mul oma arvamus ja ma olen iga kord suht vihane selle "tasuta bussisõidu" osas. Ma konkreetselt sõidan võidu "tasuta bussiga". Kellel seda sel kujul küll vaja on? Asi on selles, et Stenil lõppeb trenn kaks korda nädala õhtul kell 19:00. Buss Lilli sõidab Nuias välja nii umbes 19:05 (vaatsin järgi). Teoreetiliselt hea tahtmise korral jõuaks Sten bussile, AGA....on üks nüanss. Õhtusel bussil pole ettenähtud peatust "KOOLI" peatuses. Buss sõidab sealt lihtsalt mööda ja sisse ei põika. Mis mõte sellel on? Peatus on, peatust ette nähtud pole. Ja kõige peenem on veel see, et kui Nuiast kedagi Lilli sõitmas ei ole, siis bussil polegi kohustust Lilli õhtul sõita. Et kui sa juhuslikult tahadki "Kooli"peatusest peale minna ja see peatus oleks plaanis ette nähtud, siis võib juhtuda, et bussil Lilli asja ei olegi tol päeval, sest Nuiast ühtki reisijat peal ei ole. Ja oota siis seal vahepeatuses. Selle kohta on aga seadus, et buss on vaja tellida, kui soovid sõita. Nali ruudus. Ja nii ma siis sõidan "tasuta bussiga" kaks korda nädalas võidu, et laps saaks trennis käia. Masendavamatel päevadel olen ma mõelnud, et miks maalapsed peavad kannatama, et koliks laste pärast kuskile asustastatud kohta, kust nad saavad omal käel trennides ja huvikoolides käia. Aga see on loomulikult mõeldamatu. Me ei saa ju oma mõnusat kodu jätta. Aga need asjad sellisel kujul küll ei toimi, see on kindel.

Nii, edasi...

Mete oli nii tubli, et hoolitses sauna eest. Meil on ikka igapäev tuli all seal ja soe vesi olemas. Päris mõnus on seal pesta ja toimetada. Tunnistavad kõik, et polegi nii hull ilma vannitoata elada.

Õhtul sai koorem puid veel kärule laotud. Tagurdamisega ma ise hakkama ei saa, selle töökese tegi Sten minu heaks ära. Nüüd on puukuuri pääs natukene häiritud. Ladusin küll suurema osa koormast nüüd hommikul vara kuuri, aga et tööle mitte hilineda, jäi natukene veel laduda. Mõnus hommikuvõimlemine oli. Pean kiiremas korras ukseaugu vabastama, sest kui äkki juhtub ime ja töömees tuleb, siis peaks käik vaba olema.

Vot nii on lood. Nüüd peab varsti mõtlema hakkama, kuidas kartulivaod sisse saab. Äkki saab selle nädalaga kartuli maha ja siis muidugi on vaja kõik aiavili maha külvata, tippsibul mulda tippida jne. Tomatitaimed saan emalt, nendega ma kiirustanud ei ole, sest külma teeb iga öö. Mina ei viitsi neid taimi katmas ja soojendamas käia ja veel enam, mitu korda istutada, kui külm peaks ära võtma. Olen laisk olnud ja see on ennast ära tasunud. Ei jooksnud esimeste soojade ilmadega tegutsema ja ei arvanud, et suvi ongi nüüd käes. Isegi villaseid sokke pole jalast veel saanud. Tark ei torma:)

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

See tarkusetera on natuke pikem: Tark ei torma aga loll jääb igale poole hiljaks.