Küsimused mulle

22. jaanuar 2015

Kust tuleb tolm ja kuhu kaob raha?

Kuhu raha kaob, seda tean ma väga hästi. Eriti kui eilsed sündmused kokku võtta.

Seadsime me siis Stigiga ennast eile hommikul aegsasti minekule, et üheksaks autoremonti jõuda. Panin veel varakult auto sooja, et aknad sulanud oleks ja salong lämmi, kui meie ükskord valmis saame. Stig kenasti paigas, istun mina rooli taha ja püüab siis sõitma hakata. Auto ei liikunudki paigast. Mõtlesin, et kas tõesti nii libe on, et naelkummid käivad ka all ringi. Libe oli tõesti, täiesti klaas. Aga autoalune oli must ja rihtisin rattad mustale maale, ikka ei midagi. Auto ainult tiirles ümber oma telje. Lasin rahumeeli tiirelda, kuskile vastu minna ei olnud. Aga selgus, et ikka see vana probleem, mida ennegi juhtunud paaril korral. Kõrvalistuja tagumine ratas kiilub kinni (võib-olla külmub? ei tea). Võtsin asja rahulikult, sest ei midagi uut. Vana nali. Mul juba kogemusi sel alal ja aega oli ka. Jõnksutasin edasi-tagasi, pidurdasin äkki. Tuuritasin nii mis kole. Ise mõtlesin, et see mille pärast ma praegu remonti sõidan, on praeguse jama kõrval kõki-mõki. Õli tilkumine kinni kiilunud ratastega võrreldes oli tol hetkel "pisike" mure:D Naiste mõttemaalilm.

Kuna jõnksutamisest suurt tolku ei olnud ja mootorit ka päris kokku lasta ei tahtnud, siis tuli plaan B välja mõelda. Kui te oleksite näinud, kuidas virk inimene hommikul kell 8 ahjust-pliidi alt tuhka välja veab:) Täitsa tuha põud tekkis juba. Mine või saunaahjusi ka rookima. Tuhk polnud ka piisab, ei olnud ratastel head haakumist seal liuväljal, eriti, kui üks ratas ikka kinni oli. Soe vesi-turgatas mulle pähe. Tean küll, et see pole eriti geniaalne mõte ja võib asja hullemaks teha, aga muud paremat ma välja mõelda ei suutnud. Ei hakka ju "tungiga" autot üles tõstma ja ratast lahti taguma. Teist autot ka ei saanud võtta, sest eesmärk oli käesoleva auto üheksaks remonti toimetamine.

Valasin siis ratta sooja veega üle ja hüppasin rooli. Et nagu kohe läheb sõiduks:D Kohe ei juhtunud midagi. Pidin veel tuhatama ja tükk aega edasi-tagasi, pidur, gaas. Stig muudkui korrutas minu eeskujul: "Oi, oi, oi, oi, oi!" Lõpuks lõi kenasti ratta lahti ja saime liikuma. Sõiduga pidin kõik klkutatud aja tagasi tegema ja kui raadios kell 9 ütles, olin mina kohal, kus vaja.

Andsin võtmed ära. Küsiti veel täpselt üle, mis mure. Lisasin veel väga olulise asja, mis oleks vaja korda saada-sigareti süütaja. Ma pole küll suur suitsetaja, tegelt mitte üldsegi, aga kus ma siis mobiili laen? Ja Navi on ka vaja ju kuskile sisse pista, kui pikem reis tulemas.

Lõunaks oli neil viga teada, kust õli välja ajab. Helistati. Eks ma sisimas tundsin ka, et ega ma nii kergelt ei pääse-nii umbes 200 euroga. Olin valmis halbadeks uudisteks. Ja oligi-õlipump (täpsemalt siis õlupumba tihend, aga välja vahetada on vaja selle tihendi pärast kogu pump). Maksab selline originaaljupp ca. 370 eurot. Vahetamine võtab kogu päeva, mis tähendab hulgaliselt töötunde e. minu jaoks siis reaalselt RAHA. Õnneks said nad mingi B varuosa tellida ca. 100 euroga. Pole veel ainult kindel, kas see ka istub. Oli kuhugile kaduma läinud, Narva kanti:D Tore, kui mind ikka kursis hoitakse asjade käiguga. Ja kuna ma nii suuremeelne inimene olen, siis ütlesin neile rahustuseks, et mul aega on, peaasi, et kõik korda saaks-KUNAGI. Ma kogun raha niikaua, et pärast arve ära maksta:D

Aga kust see tolm tuleb, aru mina ei saa?


3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kus sa remondid autot? tuttav tunne, kuidas enamuses kohtades, on vigu autol rohkem kui juppe ja maksumus suurem kui auto väärtus :) Viljandis teeb üks Raineri nimeline mees, mõistlike hindadega ja korralikku tööd. Igatahes mina käin paar korda aastas rahulikult hoolduses tema juures oma autoga. Viimati vahetas mootoril rihmad, rullikud ja muid väiksemaid asju hinnaga 70 euri, kui õieti mäletan.

ShoppingQ ütles ...

Leholasse viisin. Ei tunne sealt kedagi, lihtsalt viisin kuskile. Oleks hea oma remondimees, keda saab usaldada ja kes kvaliteetset tööd teeks.

Anonüümne ütles ...

Puiestee 13
Viljandi
5558 8804
Auto korrashoid,
teinekord võid maad uurida siis sealt :)