Küsimused mulle

22. jaanuar 2015

Jaanuarikuu toidukatsetus


Lubasin hakata uusi asju proovima ja eksperimenteerima  ja eile peale autoremondi saagat tuli tahtmine millegi loomingulisemaga tegeleda.

Jaskar sai eelmise aasta lõpus Selverist mingi ostusumma pealt kingituseks kalendri, mille ta heal meelel minule kinkis:D Võtsin hea meelega vastu, sest see oli esimene 2015 aasta kalender mul ja vaja ikka. Ja kui juba Jaskar "kinkis", seegi juba ajalooline sündmus:D

Kärbselapp kaunistab veelgi seda kalendrit:)
Nii...nagu näha, kalender retseptidega. Iga kuu üks. Jaanuar üsna isuäratav ja kala ka kapis täitsa olemas.

Nüüd kõrvad kikki...Konsumis on momendil soodushinnaga broilerikintsuliha (4.49 /kg), mida minagi ostsin. No nii igaks juhuks, kuidagi saab ikka söögiks valmistada:D Ja ammugi olen ma plaaninud omale koju tuua ühe kookospiima. Ka soodus praegu Konsumis (1.95€/400ml). Ma ei tee Konsumile reklaami praegu, aga see on mu kodupood ja need hinnad loevad mulle ja nendega olen ma kursis. Võib-olla on kuskil odavamad, ei tea.

Ja kõiki neid asju koju muretsedes, arvestasin ma selle kalendri retseptiga. Omaarust. Et kui kõik vajalik olemas, hakkan katsetama. Eile mul see tunne tekkiski, et nüüd...

Olin liha juba ära tükeldanud ja kuumale pannile õlisse praadima pannud, kui mõtlesin veel retseptile pildu peale heita-et noh kuidas see töökäik seal üles tähendatud on:) Loen ja loen ja selgus, et oli kanaliha ja kala segi ajanud. Metsik möödapanek. Hakkasin siis improviseerima ja palaan oli, et karri tuleb välja nii või naa, sest karripulber oli mul olemas. Lisasin veel küüslauku, kurkumi, vahemeremaitseainet ja mis põhiline-kookospiim. See oli huvitav asi. Esimest korda oma elus nägin sellist asja. Kuigi mul on koka paberid. Aga tol ajal, kui mina söögitegemist õppisin, selliseid asju veel ringi ei liikunud.


Niiõelda kookospiim valgete tükkide näol
Lugesin purgilt juhendit. Kästi enne avamist loksutada. Loksutasin. Mingi tilk seal liikus, aga eritlist kasu sellest küll ei olnud. Võtsin purgi lahti ja üks lonks läbipaistvat ollust sain pannile valada, ülejäänu oli rasva näol purgi seintel kinni. Väga huvitav. Kas ma poleks tohtinud külmkapis seda hoida äkki? Igatahes pannil sulas kõik piimaks. Lihale olin enne juba lisanud ohtrasti küüslauku ja porgandilaaste. Lasin kõigel haududa ja lisasin lõpuks veel ananassikonservi koos vedelikuga. Riis sel ajal mul juba kees pliidil. Söök sai kiirelt valmis ja oli imemaitsev. Vaheldus igapäevasele toidule (hakklihakaste jne.) ja täitsa tahtmine oli hakata menüüd kokku panema oma tulevase restorani jaoks:D

Mida järgmine kuu toob, sellest juba edaspidi.

PS. Unustasin enne lisada...Kuna riisi sai liiga palju keedetud. Selle panin täna kottidesse, vajutasin kotid lamedaks ja läksid sügavkülma. Hea võtta kas siis kapsarullidele või lihapiruka sisuks.




5 kommentaari:

Kata ütles ...

Nämm...sain ka idee õhtusöögiks :D
Olen täitsa uus lugeja, alles avastasin selle nurgakese siin, aga ütlemata mõnus lugemine on pean tunnistama :)
See ainult häirib veidike, et oled vist kergelt saarlane, ö-l ja õ-l erilist vahet ei tee minu meelest, need on pidevalt segi-läbi :D

ShoppingQ ütles ...

See "Ö" tõhe probleem oli siis, kui Saksamaal olin. Arvutil ei olnud lihtsalt "Õ" võimalust ja alati ei viitsinud kopeerida ka kuskilt. Nüüd ei tohiks seda probleemi olla? Või mina olen saarlane?:D

Kata ütles ...

Ahaa, et selles asi :D ma lugesin kõik läbi alates 2012 aastast, kui see blogi siin algab, ja siis jäi silma, et ö ja õ on pidevalt suvaliselt. Selle peale ma ei tulnud, et ehk polnud õiget tähte arvutis olemas.

naine50+ ütles ...

Kas lapsed ka söid?

ShoppingQ ütles ...

Ohh..Sten võttis, aga kastme jättis taldrikule. Meena sõi ainult riisi, Mete ei proovinudki, vaid asus kohe võileibu omale vorpima. Stig sõi ilusasti, minu emale ka maitses. Jaskarile saatsin pildi ja tema oleks ka hea meelega söönud, kui kodus oleks olnud.