Küsimused mulle

13. oktoober 2014

Mitte nii plaaniväliselt



See millest ma nüüd kirjutan, on üks päris kohutav lugu. Kõik need asjad, mis ma eelmises postituses auto peale laadisin, on ju vaja kuhugile paigutada. Ja see koht on mul täitsa olemas, aga olen seda juba üle nädala edasi lükanud, et seda kohta külastada, sest ei ole isu eriti.

Et kõik aru saaks asjast ja kõik algusest ära rääkida, siis väike valgustus.

Jah, mul on teine kinnisvara, mis tegelikult Kredexi tingimuste järgi mul olla ei võiks, et kodulaenu taodelda. Mul on see ajast, kui oli võimalik vallalt osta enampakkumisel endine Lilli kontorihoone- meierei. Olin ainuke pakkuja ja sain hoone alghinnaga, aga tänu oma lastele sain sinna juurde maa erastada n.ö. laste aastate eest. Seega sai maja minu nimele. Reaalselt on seal tegutsenud minu ema. Lasi meierei ruumi remontoda ja euronõuetega vastavusse viia, et poega tegelema hakata. Mina olin tol ajal Saksamaal praktikal.

Nüüd, kui ma taas Saksamaal olin, asus sinna endistesse kontori ja raamatukogu ruumidesse elama "ajutiselt" minu poolvend oma tollase pruudiga, kelle ta ka õigepea ära kosis ja nüüdseks on neil kaks last. Elasid nad seal ilma lepinguta, lihtsalt, lootuses õige pea edasi liikuda.

No ja siis ühtäkki sel suvel keset kartulimardikate korjamise aega ilmus minu hoovi vallavalitsuse auto koos sotsiaaltöötaja ja ehitusspetsialistiga. Neid olevat saatnud kredex, et kontrollida minu teist kinnisvara. Olin katuseehituse aeg, kui ka Kredexist sain toetust, selle kinnisvara kohta märkinud "elamiskõlbmatu" ja ka pildid neile selgituseks saatnud. Toll korral lisakontrolli ei tehtud.

Ja nüüd akki kontroll. Eks ma kahtlustasin kohe, et külast keegi on asjale kaasa aidanud. Oli kuidas oli. Minul polnud midagi varjata. Läksime siis maja vaatama. Alustasime korterist, kus elas kunagi üks vanainimene ja kus oli tulekahju toimunud ja seetõttu pidi see vanainimene välja kolima vanadekodusse. Korteril oli lagi sisse kukkunud, mida on küll juba remonditud, aga elada seal- ei ole võimalik.

Poeruum vaadati ka üle- no ei ole elamiseks sobiv. Ja siis järgnes loomulikult kontori pool, kus elasid meie noored sees. Taheti ka seda näidata. Pidin häbist maa alla vajuma, sest juba välisukse tagune uppus konidest, esikus vedelesid kõikvõimalikud asjad läbisegi taaraga. Nagu asotsiaalid oleks seal elanud. Korraga pole see pere eriti sinasõber. Saime siis pererahva "lahkel" loal edasi, et vaadata, kui elamiskõlblik see osa siis majast on. Ja ma pidin lausa ära ehmatama. Köögi põrand oli niiske, nagu laseks seal mingid torud läbi, põrand oli niiske ja juba pude. Uurisin, mis neil seal uputab. Hallitus vohas juba seina mööda üles. Kohutav, väiksed lapsed majas, üks neist ka juba ringi liikumas põrandatel.

Minu esimene reaktsioon oli, et peate omale kiiremas korras otsima uue elamise, sellistes tingimustes lastega elada EI TOHI! See elukoht on elamiskõlbmatu.


Ja sealt saigi alguse, et noored asusid omale uut elamist otsima, mis nüüdseks on neil olemas ja nad on välja kolinud. Vist, sest nii mina ei kujutanud küll ette, et elamine jääb, kui keegi välja kolib. Või äkki siiski...

Selline pilt avanes magamistoast
Magamistoa põrand
Magamistoa uksetagune
Elutoa põrand
Narivoodi ülemine korrus
Kööki sissekäik, prügikott  oli vaiba all kaitseks niiskuse eest
Sellise hunniku pühkisin kokku magamistoa põrandalt, et saaksin oma laste mänguasjad kuhugile maha panna. Vedeliku jäljed, mis näha, on kahjustanud ka laminaati.
Pliidi kaane eemaldamisel avanes selline pilt

Selline on noore naise prügikühvel
Siit kraanikausist on eelnevalt eemaldatud mustad nõud, kohvipaks ja terve kõhutäis riisi. Nõud võeti mustalt uude kodu kaasa:D
Sel suvel ostsid noored uue WC poti - siin ta on! Sealt eemaldas minu ema juba rõvedama kihi ära keemaiaga.
Lapse sukkpüksid oli üksteise otsa pandud alumises pissipotis jumal teab mis ajast.
Lõpuks sain niipalju puhast põrandapinda, et oma asjad maha panna
Pildimaterjali on veel, aga ma arvan, et sellest täitsa piisab. Milleks ma seda kõike kirjutan ja näitan? Eks ikka sellepärast, et inimesed näeksid, kellega tegu. Ei aja mina niisama külajutte. Millest mina räägin, on ikka tõepõhi all- nii kurb kui see ka ei ole. Eriti kurb on lastest. Ja ma olen oma kurbust tõesti külapeal välejndanud, aga mitte ütelnud lapse kohta jõledusi, nagu noore daami suust kuulda oli. Olen püüdnud aidata nii nõu kui jõuga, aga milleks, kui sealsamas kõik vedeleb mustuses ja seljataga tõmmatakse nii mis kole.

Kõige peenem selle loo juures on, et kui mulle külla tuldi, siis esimene asi, uuriti, kas põrandalt puru on ikka pühitud, et last maha saaks panna:) Kas valus ei ole nii loll olla? :)

See oli kõik, mis mul õelda oli. Tänan tähelepanu eest!
 

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Aga kas see nüüd Kredexi otsust ei mõjuta kuidagi vms?

ShoppingQ ütles ...

Ei, sest elamine on ju momendil elamiskõlbmatu. Köögis on vaja kapitaalremont teha.

Anonüümne ütles ...

Sisuliselt oma pere must pesu. Pole väga normaalne seda kõigi ette tuua. Mida see avaldaja enda kohta ütleb? Ei midagi head.

ShoppingQ ütles ...

Jumal tänatud, et tegu pole veresugulastega.