Küsimused mulle

6. märts 2015

Sõnumitooja

Ei saa ma veel magada, igasugused marudad mõtted liiguvad peas-vaja kirja panna.

Kujutasin omale vaimusilmas juba ette, kui mu isa ükskord aega saab (tal momendil töönädal) ja oma silmaga seda imet siia vaatama tuleb. Kolme päevaga tehakse ära töö, millest meie oleme juba aastaid unistanud. Isa on kogu aeg selles suunas rüganud, et me omale vajaliku lauamaterjali saaksime ehitamiseks. Ja eks ta on mõtteid mõlgutanud ka, et kui tõesti kuidagi ei saa, siis tuleb tema ja hakkab jõudumööda nokitsema. Lapsed oleksid siis vast juba suured olnud, kui ükskord midagi käega katsutavat oleks. Nojah...

Nüüd aga võib tema samamoodi rõõmu tunda, kui meie. Võib-olla ehk isegi rohkem. Ta ju teab mis töö ja raha selle projekti taga peitub. Me ei imesta, kui ta suurest õnnest nutma puhkeb. Tema, kes tavaliselt oma tundeid välja ei näita. On mis ta on, aga ta on minu isa. Olen teda jooksvalt kogu aeg kursis hoidnud oma rõõmsamate uudistega ja ma tunnen alati, kuidas talle see kõik korda läheb.

Üks asi aga teeb mulle tõsist muret. Nii minu isa kui ka teiste kaasmaalaste pärast. Helistasin mina talle eile kuskil suts enne lõunat ja mulle tundus, et ms ajasin ta üles. Ei, ta ei olnud voodis. Auto roolis oli. Rekka isegi, võiks tagasihoidlikult õelda. Ta oli nii unise häälega, vaevu jõudis rääkida. Kui ta muidugi kuulis, mis mul õelda oli, siis muutus ta erksamaks:D Aga kujutage ette, kui palju selliseid võimalikke surmamasinaid meie teedel liikuda võib. Mina olen alati valvas, kui selline auto mulle vastu peaks tulema. Võtan hoo maha ja lähen võimalikult teeserva. See mind muidugi ei päästa, aga mingi alalhoiu instinkt mul ikka on.

Ma ei tea, mitu reisi ööpäevas on vaja isal teha. Kas teda sunnitakse, või rabab ta ise lolli peaga. Ei saa ma ju minna ta ülemuse juurde aru pärima. Ja nii ta kihutab nädal jutti edasi-tagasi, monotoonselt, tihti "autopiloot" sisse lülitatud. Kodus käib ka ikka natuke magamas. Kui kaua, ma ei tea. Aga kui ta enne lõunasel ajal juba unise häälega on, siis võib arvata, et ta pole aegajalt magama saanud.

Kui tal see raske nädal pühapäevaga lõpeb, siis esmaspäeval teda tavaliselt näha ei ole. Mina omasmõttes kujutan ette, et ta maga magusasti. Ei sõanda iial helistada. Võimalik, et ta rassib oma metsas hoopis. Teisipäeva pealelõunal ajab aga tühi kõht teda juba liikvele. Eks ta teab, et siit meie kandist, emma-kumma siis, kas ema või minu juurest midagi head ikka saab. Kui kohe ei ole, siis tehakse. See on vähim, millega ma teda tänutäheks aidata saan tehtud tööde eest. Juukseid ma keeldun lõikamast, seda ta juba teab. Viimasel ajal toob ta mulle oma räbalaid riideid paigata. No ei taha ma meelsasti selliseid töid. Kui mulle nii hirmsasti meeste riideid paigata meeldiks, oleks mul juba ammuilma mees majas:D

Nüüd aga selle sõidu juurde tagasi...Ma olen ise pikki otsi sõitnud ja tean, mis tunne on rooli taga magama jääda. See on moment...Õnneks on mul nii palju mõistust olnud, et olen sõidu pealt auto teeperve seisma jätnud, pea kõrvalistuja sülle pannud ja maganud. Nagu nott. Tunnike-paar on täiesti piisav ja siis võib sõit jätkuda. Uni on väga salakaval ja magus.

Loodan, et sõnum oli piisavalt selge, võib-olla isegi mitu sõnumit...


2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Unisena rooli istumine on jube... olen jäänud ise rooli magama ja lõpp oli kurb... Aga see usk ja lootus - ehk jõuan järgmise tanklani/parklani/laiema teelõiguni ja siis magan veidi... :( Mees sõidab mul rekkaga - üleval põhjas:jää, lumi, kitsad teed... Hirm on nahas koguaeg ja eks temalgi tuleb ette öid, kus uni on defitsiit. Olen alati palunud - et kui ei jaksa maga teeääres või pool tundi, ma helistan ajan üles - aga pool tundi silmi puhata ja närvegi, sellistes oludes on ülioluline. Praegu jääb mul pigem sõitmata, aga unisena ja öisel ajal eriti rooli ei kipu..

Katrin ütles ...

Räägi Jaanika oma isaga sellest kindlasti.Ta ise on ohus ja teised liiklejad samuti.sul on see vöimalus veel,et oma isaga rääkida ja teda hoida,veel pole hilja.alles siis saame me aru kui neid meil enam pole,et kui palju jäi kysimata ja rääkimata.tunnen oma isast tänaseni tohutut puudust,oleks ta vaid veel olemas.tunnen su isa,ta on tohutu töörygaja nagu oli minu omagi.hoia tal ikka silm peal ja taltsuta ta pöikpäisust,siis saad veel kaua oma isaga nöu pidada.jöudu ja jaksu sulle ja teile köigile teie tegemistes,tublid olete!